
Nuo 2003 m. Pradėjimo „WordPress“ dominavo turinio valdymo sistemos (CMS) erdvėje, ir nors tai vis dar yra lyderis, rinka keičiasi taip, kaip verta atkreipti dėmesį.
Nuo 2025 m. Gegužės mėn. „WordPress Powers“ 43,5% apklaustų svetainių ir užima 61,2% akcijų tarp svetainių, kuriose naudojami CMS, teigia W3Techs. Tai vis dar yra vadovaujantis pranašumas, tačiau beveik keturi procentiniai punktai sumažėjo nuo 2022 m. Piko.
Pirmą kartą per 20 metų valdymą „WordPress“ rinkos dalis parodė nuolatinį nuosmukį, o konkurentai, tokie kaip „Wix“, „Squarespace“ ir „Shopify“, tyliai susmulkina savo dominavimą.
Tuo pačiu metu svetainių, nenaudojančių jokių CMS, dalis sumažėjo nuo 32,3% 2023 m. Iki 28,9% 2025 m., Parodydama, kad tęsiama valdomų platformų ir priglobtų statybininkų priėmimas.
Šioje ataskaitoje mes suskaidysime dabartinę CMS kraštovaizdį, palyginsime pagrindines platformas ir ištirsime, ką šie poslinkiai reiškia SEO profesionalams ir skaitmeniniams rinkodaros specialistams.
Kiek yra CMS rinka?
„W3Techs“ duomenimis, 71,1% svetainių turi CMS, o „Netcraft“ ataskaitos yra šiek tiek mažiau nei 200 milijonų tiesioginių svetainių.
Iš to galime manyti, kad dabartinis turinio valdymo sistemų rinkos dydis yra maždaug 143,5 milijono svetainių.
10 geriausių CM pagal rinkos dalį (visame pasaulyje), 2025 m. Gegužės mėn
CMS (nuo 2025 m. Gegužės mėn.) | Paleista | Tipas | Rinkos dalis | Naudojimas | |
---|---|---|---|---|---|
Nėra CM | 28,9% | ||||
1 | „WordPress“ | 2003 m | Atviras šaltinis | 61,2% | 43,5% |
2 | Shopify | 2006 m | SaaS | 6,7% | 4,7% |
3 | Wix | 2006 m | SaaS | 5,3% | 3,87% |
4 | Kvadratas | 2004 m | SaaS | 3,3% | 2,3% |
5 | Gerti | 2005 m | Atviras šaltinis | 2,1% | 1,5% |
6 | Drupalas | 2001 m | Atviras šaltinis | 1,2% | 0,8% |
7 | „WebFlow“ | 2013 m | SaaS | 1,2% | 0,8% |
8 | „Adobe“ sistemos | 2013 m | Atviras šaltinis | 1,1% | 0,8% |
9 | Tilda | 2014 m | SaaS | 0,9% | 0,7% |
10 | Duda | 2008 m | SaaS | 0,9% | 0,7% |
„W3Techs“ duomenys, 2025 m. Gegužės mėn. („WooCommerce“ ir „Elementor“ nėra išvardyti aukščiau esančioje lentelėje, nes jie yra „WordPress“ papildiniai, o ne atskiros CMS platformos.)
*Grafikai yra atskirti dėl „WordPress“ rinkos dalies dominavimo.
„WordPress“
„WordPress“ užėmė dominuojančią rinkos dalį beveik nuo jos pradžios 2003 m.
2014–2022 m. Visose svetainėse naudojimas padidėjo 105,7% – tai padidėjo, kuris padėjo sustiprinti jo, kaip numatytojo pasirinkimo, daugumos interneto pasirinkimą.
Tačiau per pastaruosius trejus metus matome, kad rinkos dalis mažėja beveik penkiais procentiniais punktais.
Tai žymi pirmąjį nuolatinį savo augimo trajektorijos kritimą. Tai tendencija, kuri galėtų tęstis taip, kaip lengviau naudoti platformas, o kai kurie vartotojai praneša apie nusivylimą su papildinių suderinamumu, pagrindiniais atnaujinimais ir saugos valdymu.
Skaitykite daugiau: Ar vis tiek turėtumėte naudoti „WordPress“?
Shopify
Kaip antras populiariausias CMS šiandien ir toli nuo „WordPress“, „Shopify“ rinkos dalis šiuo metu siekia 6,7%
Jį naudoja 4,7% visų apklaustų svetainių.
Wix
„Wix“ tęsia lėtą ir stabilų pakilimą, maitindamas 3,8% visų svetainių.
Jos augimas galėtų būti priskiriamas darbui, kurį jie atlieka kuriant prekės ženklą.
Kvadratas
„Squarespace“ per pastarąjį dešimtmetį nuolat augo, o CMS rinkos dalis išaugo nuo 0,3% 2014 m. Iki 3,3% 2025 m., O naudojimas visose svetainėse padidėjo iki 2,3%.
Jos augimas galėtų būti susijęs su didėjančia mažai priežiūros reikalaujančia, projektavimo į priekį platformomis.
Skaitykite daugiau: „WordPress“ Vs. Squarespace – kuris yra geresnis?
Joomla ir Drupal
„Joomla“ ir „Drupal“ nuolat mažėjo rinkos dalies sumažėjime – sumažėjo nuo 3 geriausių iki 5 ir 6 pozicijų.
Šis poslinkis greičiausiai atspindi platesnę tendenciją, kai vartotojui patogesnės, „SaaS“ pagrįstos platformos patraukia mažų įmonių ir netechninių vartotojų dėmesį.
Nėra CM
Nuo 2024 m. Iki 2025 m. Gegužės mėn. Svetainės, veikiančios be CMS, sumažėjo 8%ir tęsia tendenciją nuo pagal užsakymą koduotų sprendimų.
Tuo pačiu laikotarpiu „WordPress“ svetainės išaugo mažiau nei 1%.
„No CMS“ svetainių sumažėjimas rodo nuolatinę tendenciją labiau struktūrizuotoms, valdomoms platformoms kurti.
„WordPress“ Vs. Joomla Vs. „Drupal“ rinkos dalis

Nuo 2024 m. „Joomla“ sumažino savo rinkos dalį 16%, o „Drupal“ sumažėjo 25%.
Kartu jie kartą užėmė 14,8% CMS rinkos dalį 2014 m. – dabar šis skaičius yra tik 3,3%.
Jie paslydo iš Nr. 2 ir Nr. 3 vietų į Nr. 5 ir Nr. 6, kuriuos aplenkė greičiau augančios platformos, tokios kaip „Wix“ ir „Squarespace“ 2022 m.
Remiantis „Google Trends“, „Joomla“, visų pirma, turėjo stiprų pagreitį – trumpai pranoko „WordPress“ paieškos interesus iki maždaug 2008 m., Tačiau ji neatsiliko nuo šiuolaikinių platformos reikalavimų.

Kodėl šios populiarios turinio valdymo sistemos taip sumažėjo?
Tai greičiausiai dėl trečiųjų šalių palaikymo „WordPress“ stiprumo su papildiniais ir temomis, todėl jis tampa daug prieinamesnis.
Tinklalapių kūrėjų, tokių kaip „Wix“ ir „Squarespace“, augimas rodo, kad mažos įmonės nori tiesmesnio valdomo sprendimo, ir jos pradėjo veržtis iš rinkos dalies iš apačios.
Svetainių kūrėjų rinkos dalis: „Wix Vs. Kvadratas

Šių metų sausio – gegužės mėn. „Wix“ rinkos dalis išaugo 13%, o „Squarespace“ padidėjo 3,1%.
Jei pažvelgtume į svetainių kūrėjus, jų augimas rodo, kur rinka gali vykti ateityje.
Pastūmė, nuo 2024 m. Gegužės mėn. Iki 2025 m. Gegužės mėn., Rinkos dalis:
- „Shopify“ išaugo 6,3%.
- „Wix“ išaugo 35,9%.
- „Squarespace“ išaugo 10%.
Kai per pastaruosius metus palyginame 2,7% „WordPress“ rinkos dalies susitraukimo su kitais žaidėjais, turime paklausti: „Kas skatina pamainą?“
„SaaS“ žiniatinklio statytojai, tokie kaip „Wix“ ir „Squarespace“, nereikalauja žinių apie kodavimą ir siūlo priglobtą svetainę, kuri daro ją prieinamesnę smulkiajam verslui greitai gauti interneto.
Nereikia organizuoti prieglobos sprendimo, įdiegti svetainę ir nustatyti savo el. Paštą. Žiniatinklio statytojas tvarkingai tai daro už jus.
„WordPress“ nėra žinoma kaip sudėtinga naudoti platforma, tačiau tam reikia tam tikrų kodavimo žinių ir supratimo apie tai, kaip kuriamos svetainės.
Kita vertus, svetainių kūrėjas yra daug lengvesnis maršrutas į rinką, nereikia suprasti, kas vyksta galiniame gale.
Skaitykite daugiau: „Wix“ pakeitė, kaip kuriamos svetainės ir kodėl turėtumėte atkreipti dėmesį
Elementas
„Elementor“ yra plačiausiai naudojamas „WordPress“ puslapio kūrėjas, įdiegtas 17,3% visų svetainių, turinčių žinomą CMS ir 12,3% apklaustų svetainių (nerodoma žemiau) – daugiau nei „Wix“ ir „Squarespace“ – nors ji veikia kaip papildinys „WordPress“, o ne atskirai CMS.

Nors tai nėra CMS, tai yra pagrindinis žaidėjas formuojant, kaip naudojamas „WordPress“.
Kadangi tai yra trečiosios šalies papildinys, o ne CMS, jis nėra įtrauktas į aukščiau esantį 10 geriausių CMS.
Jei palyginsime srauto apimtį su CMS skaičiumi, matome, kad „WordPress“ yra auksinėje dalyje, aukštyn ir dešinėje, aiškiai palankiai vertinamos svetainės, kuriose yra didesnis srautas.
Remiantis naudojimu tarp aukštesnio rango domenų, „Joomla“ telpa į mažiau diegimo, bet daugiau didelio eismo svetainių nišą, tai rodo, kad ja naudojasi daugiau profesionalių svetainių.
„Squarespace“ ir „Wix“ yra kairėje ir žemyn, pabrėžiant, kad jie yra sumontuoti mažiau vietų, kuriose yra mažiau srauto. Tai aiškiai rodo, kad juos labiau naudoja mažos svetainės ir mažos įmonės.
„Elementor“ užpildo atotrūkį tarp dviejų ir turi „WordPress“ rinkos dalies svorį, tačiau jas naudoja svetainės, kurių srautas yra mažesnis.
Apetitas auga dėl vilkimo ir lašų, „Pugl-and-Play“ sprendimų, dėl kurių internetas yra prieinamas bet kam. Tai yra erdvė, kurią reikia žiūrėti.
El. Prekybos CMS rinkos dalis: „WooCommerce Vs. Shopify

„WooCommerce“ rinkos dalis yra 12,7%, o „Shopify“ – 6,7%.
El. Prekybos CMS erdvė atspindi modelį, panašų į svetainių kūrėjų modelį.
„WooCommerce“ galioja 9% visų esamų svetainių, todėl tai yra pats plačiausiai priimtas el. Prekybos papildinys.
Jis nerodomas „W3Techs“ populiariausiame CMS sąraše, nes tai yra „WordPress“ papildinys, tačiau tai yra pagrindinis „WordPress“ ilgalaikio populiarumo veiksnys.
Žvelgdami į paskirstymą, galime pamatyti aiškų modelį. Palyginti su kitomis elektroninės prekybos CMS platformomis, dominuoja „WooCommerce“.
Jis turi daugiau rinkos dalies nei jos konkurentai kartu: „Shopify“ (6,7%) + „Prestashop“ (0,9%) + „OpenCart“ (0,6%) + Magento (0,5%) = 8,7%rinkos dalis.

Mažesnės svetainės gali palankiai įvertinti „WooCommerce“, tačiau joje yra „WordPress“ platformos svoris prieigai prie rinkos ir todėl daugiau diegimų, panašiai kaip „Elementor“.
„Shopify“ padidėjo pandemijos metu, o rinkos dalis išaugo 52,9% nuo 2020 iki 2021 m., O po to – 26,9% nuo 2021 iki 2022 m. – kur kas daugiau nei bet kuri kita platforma.
Jis sumažėjo 2023 m. Ir atsigavo 2024 m. Iki 2025 m. Jis stabiliai siekė 6,7%.
Kodėl CMS rinkos dalies yra svarbi tam, kas dirba SEO?
SEO profesionalams labai svarbu atidžiai stebėti CMS rinkos dalies tendencijas, nes jos daro įtaką svetainių architektūrai, papildinių prieinamumui ir techninio SEO lankstumui.
Kadangi rinkos fragmentai, vienodai tinka visiems optimizavimo strategijose.
„WordPress“ ir toliau vadovauja, tačiau svetainių kūrėjai, tokie kaip „Wix“, „Squarespace“ ir „Shopify“, trauka, tai rodo, kur slypi rinkos augimas, ypač mažoms įmonėms.
Jei daugiau SMB pereina prie svetainių kūrėjų, supratimas apie šių platformų apribojimus ir painiavos SEO gali būti konkurencinis pranašumas.
Dabar „Shopify“ veikia 4,7% visų apklaustų svetainių (ne tik svetainėse su CMS) – tai yra potenciali 61 milijono svetainių rinka.
Didėjant jų rinkos dalims, specializacija „Shopify SEO“ gali būti strateginis SEO profesionalo žingsnis.
„Wix“ ir „Squarespace“ taip pat auga. Kadangi vis daugiau mažų įmonių priima šias platformas, laisvai kalbant apie savo ekosistemas, galite jus išskirti perpildytoje rinkoje.
„WordPress“ dabar gali būti dominuojanti, tačiau taip pat yra ir kur yra daugiausia konkurencijos. Kartais derinimas su labiau nišiniu CMS gali būti strateginis naujų klientų galimybių žingsnis.
Daugiau išteklių:
Visi duomenys, surinkti iš „W3Techs“, 2025 m. Gegužės mėn., Jei nenurodyta kitaip.
Žr. „W3Techs“ metodikos puslapį, iš kur renkami duomenys.
Feaded Image: Paulo Bobita/Search Engine Journal