Dirbtinio intelekto varomas atsakymo variklis „Perplexity AI“ paskelbė apie pajamų pasidalijimo planą su leidėjais, kai nurodomas jų turinys, tačiau mažai informacijos apie tai, kokią naudą gaus mažesni leidėjai. Kai kurie skaitmeninės rinkodaros bendruomenė išreiškė skeptišką nuomonę, kad bus mokama tik didžiausiems ir galingiausiems leidėjams.
Perplexity AI pajamų dalis
Neseniai „Perplexity“ paskelbė apie naujos įmonės „Perplexity Publishers Program“ steigimą, kuri žada dalį pajamų. Sumišimas plačiai atvėrė duris šešiems dideliems prekių ženklų leidėjams, kurie gaus išankstinius mokėjimus grynaisiais, atitinkančius dviženkles procentines pajamų dalis. Tačiau tiesiogine prasme nebuvo jokios informacijos apie tai, ką uždirbs paprasti leidėjai, kuriems trūksta įtakos pakviesti, ar kaip net prisijungti.
Anot „Perplexity“, trumpai kalbama apie detales, bet yra daug pažadų:
„Pajamų pasidalijimas: ateinančiais mėnesiais pristatysime reklamą naudodami susijusių klausimų funkciją. Prekės ženklai gali mokėti už konkrečius susijusius tolesnius klausimus mūsų atsakymų variklio sąsajoje ir puslapiuose. Kai Perplexity uždirba pajamų iš sąveikos, kai nurodomas leidėjo turinys, tas leidėjas taip pat uždirbs dalį.
Taip pat džiaugiamės galėdami dirbti su ScalePost.ai – platforma, kuri supaprastina turinio leidėjų ir AI įmonių bendradarbiavimą ir teikia leidėjams AI analizę. Mūsų bendradarbiavimas su jais leis mūsų partneriams įgyti gilesnių įžvalgų apie tai, kaip Perplexity cituoja jų turinį.
Šeši dideli prekės ženklo subjektai, gaunantys VIP kvietimus:
- „Der Spiegel“.
- Verslininkas
- Fortūna
- Teksaso tribūna
- LAIKAS
- WordPress.com
Ar ScalePost.ai yra teisėtas?
„Perplexity“ skelbimas turi ad hoc jausmą ne tik todėl, kad jame trūksta detalių, bet ir dėl to, kad jis sukurtas bendradarbiaujant su butikų reklamos tinklu, kurio svetainėje yra tik du puslapiai – pagrindinis puslapis ir puslapis „susisiekite su mumis“. Sąraše nėra net puslapio „Apie mus“ ar biuro adreso.
ScalePost.AI pagrindinio puslapio ekrano kopija
Interneto archyvas šią svetainę atrado tik prieš kelis mėnesius, todėl svetainė yra jaunesnė nei prieskoniai, besisukantys daugelio žmonių šaldytuvuose.
„ScalePost AI“ interneto archyve ekrano kopija
Nepaisant visų tipiškų signalų, kad „ScalePost“ nėra teisėta įmonė, iš tikrųjų yra legali įmonė.
Įkūrėjai ir vyresnieji patarėjai yra susiję su aukšto lygio žmonėmis, tokiais kaip buvęs „Google“ inžinerijos direktorius Peteris Norvigas ir geriausių didelių prekės ženklų leidėjų, tokių kaip „Hearst“, „Conde Nast“, „Wired“ ir „Fast Company“, vadovais. Tai nėra žmonės, kurie yra susiję su elitiniu aukštesniu leidėjų ir technologijų sluoksniu, o ne žinomi dėl mažesnių leidėjų pajamų.
Sutartis su WordPress
„WordPress.com“ yra žiniatinklio leidybos platforma ir žiniatinklio priegloba, priklausanti „Automattic“, ir ji nėra tokia pati kaip ne pelno siekianti „WordPress.org“, kuri gamina nemokamą turinio valdymo sistemą (TVS), kuri valdo daugumą pasaulio svetainių.
Jų pranešime buvo pasidalinta informacija apie tai, kaip suaktyvinamas pajamų paskirstymas:
„Buvimas „Perplexity“ leidybos partnerių programos dalimi reiškia, kad žinias iš WordPress.com dabar galima įtraukti į įvairius atsakymus, kurie pateikiami „Perplexity“ skiltyje „Tęsti tyrinėjimą“ jų „Discover“ puslapiuose. Tai reiškia, kad jūsų straipsniai bus įtraukti į jų paieškos indeksą ir jūsų straipsniai gali būti pateikti kaip atsakymas jų atsakymų variklyje ir „Discover“ sklaidos kanale. jūsų svetainė yra nurodyta Perplexity paieškos rezultate, kur įmonė uždirba pajamų iš reklamos, galėsite gauti pajamų dalį. “
WordPress.com paskelbė, kad pagal numatytuosius nustatymus leidėjai dalyvauja pajamų paskirstymo programoje, tačiau yra būdas atsisakyti, jei leidėjai, kurie naudojasi laisvu savo leidybos platformos lygiu, norėtų nedalyvauti.
„WordPress.com“ atstovas „Nieman Lab“ paaiškino, kad VIP lygio leidėjai, kurie moka už prieglobą savo aukščiausios klasės lygyje, sandoryje nedalyvaus.
Nieman laboratorija cituojamas jie sako:
„Megan Fox, „Automattic“ atstovė, paaiškino, kad į sandorį neįtraukiami leidėjai, priglobti aukščiausios klasės „WordPress VIP“, įskaitant tokius klientus kaip „NewsCorp“. Sutartyje taip pat numatyta išimtis mažesnėms naujienų agentūroms, kurios naudoja „Newspack“ – vietinių naujienų leidėjų, priglobtų WordPress.com, paslaugą, įskaitant „CalMatters“, „Capital B“, „Reveal“ ir „Houston Landing“.
Mattas Mullenwegas, „Automattic“ įkūrėjas, leidėjams neturėjo konkrečios informacijos:
„Paskirstysime daugiau informacijos apie tai, kaip ji veikia, vystantis šiai partnerystei, įskaitant tai, kaip paskirstysime pajamų dalies mokėjimus tiems, kurių turinys atitinka reikalavimus.
…Jei norite atsisakyti, jau siūlome galimybę atsisakyti dalijimosi turiniu.
Skepticizmas dėl sumišimo pajamų dalies gavimo
Įtakingas skaitmeninės rinkodaros specialistas Ryanas Jonesas išreiškė abejonių dėl X (anksčiau Twitter):
„Nepopuliari nuomonė: jei nesate vienas iš kelių tūkstančių populiariausių interneto svetainių, LLM arba paieškos sistemos niekada jums nemokės už jūsų turinį.
Ryanas išreiškė nuomonę, kad mokėjimus kada nors matys tik didelės svetainės su dideliu srautu.
Terry Van Horne'as sutiko (ir jis nebuvo vienintelis):
„Sakyčiau, daugiau kaip 100 geriausių…“
Ar yra pagrindo būti skeptiškam?
Šiuo metu susitarimas tarp „Perplexity AI“ ir visiškai naujo reklamos tinklo yra seniai pažadėtas ir neparodo jokių žinių ar patirties įrodymų. Žinoma, kai kurie žmonės yra skeptiški, gali būti nenormalu, kad nebūtų skeptiškas susitarimas.
Teminis vaizdas, kurį sukūrė Shutterstock / Ljupco Smokovski