
Remiantis naujais „Panašių WEB“ duomenimis, „ChatGPT“ vadovauja AI paieškos lenktynėms su 80,1% rinkos dalimi.
Per pastaruosius šešis mėnesius „Openai“ įrankis išlaikė tvirtą lyderį, nepaisant pakilimų ir nuosmukių.
Tuo tarpu tradicinės paieškos sistemos stengiasi augti, nes AI įrankiai keičia, kaip žmonės randa informaciją internete.
„Genai“ eismo dalies atnaujinimas –
🗓️ Prieš 6 mėnesius:
ChatGPT: 86,7%
„Google“: 6,2%
Pasipiktinimas: 1,9%🗓️ Prieš 3 mėnesius:
ChatGPT: 79,8%
Deepseek: 9,2%
„Google“: 4,9%
Pasipiktinimas: 1,8%🗓️ Prieš mėnesį:
ChatGPT: 77,6%
Deepseek: 7,6%
„Google“: 5,5%
Grok: 3,2%
Pasipiktinimas: 1,9%🗓️ Šiandien:
ChatGPT: … pic.twitter.com/eqgbbnrf3u– „Panašiweb“ (@SimilarWeb) 2025 m. Gegužės 7 d
AI paieškos rinkos dalis: šiandienos paveikslėlis
Naujausi skaičiai rodo, kad „ChatGpt“ rinkos dalis atsigauna iki 80,1%, palyginti su 77,6% prieš mėnesį.
Štai kaip sudeda konkursas:
- „Deepseek“: 6,5% (praėjusį mėnesį nuo 7,6%)
- „Google“ AI įrankiai: 5,6% (praėjusį mėnesį šiek tiek nuo 5,5%)
- Pasipiktinimas: 1,5% (praėjusį mėnesį mažesnis nei 1,9%)
- Grok: 2,6% (praėjusį mėnesį sumažėjo nuo 3,2%)
Šie skaičiai yra didesnės „Panašios Web“ „AI Global“ ataskaitos (PDF nuoroda) dalis.
Tradicinės paieškos sistemos praranda vietą
Svarbiausia išvada gali būti ta, kad tradicinės paieškos sistemos neauga:
- „Google“: -2% per metus
- „Bing“: -18% per metus (didelis sumažėjimas nuo +18% sausio mėn.)
- „Yahoo“: -11% per metus
- „DuckDuckgo“: -6% per metus
- Baidu: -12% per metus
Tradicinė paieška rodo stabilų sumažėjimą nuo -1% iki -2%, palyginti su praėjusiais metais. Tačiau svarbu pažymėti, kad „Google“ turi septynis kartus didesnį „ChatGpt“ vartotojų bazę.
Kurios AI kategorijos auga greičiausios
Nors AI keičia paiešką, kai kurios AI kategorijos auga greičiau nei kitos:
- „DevOps & Code“ užbaigimas: +103% (per 12 savaičių)
- Bendrieji AI įrankiai: +34%
- Muzikos karta: +12%
- Balso generavimas: +8%
Kita vertus, kai kurios PG sritys mažėja, įskaitant rašymo ir turinio generavimą (-12%), klientų aptarnavimo (11%) ir legalios AI (70%).
Be paieškos: kitos paveiktos pramonės šakos
AI poveikis viršija vien paieškos sistemas. Kiti skaitmeniniai sektoriai, susiduriantys su dideliais pakeitimais:
- „Edtech“: -28% per metus („Chegg“ sumažėjo 66%, o „Courshero“ sumažėjo 69%)
- Svetainių kūrėjai: -13% per metus
- Laisvai samdomi platformos: -19% per metus
Projektavimo platformos per metus vis dar auga +10%, o tai rodo, kad AI gali padėti, o ne pakeisti šias paslaugas.
Ką tai reiškia
Tradicinis SEO vis dar svarbu, tačiau to nepakanka. Mažėjant tradiciniam paieškos srautui, turite išsišakoti.
„Panaši Web“ duomenys rodo nuoseklų neigiamą tradicinių paieškos variklių augimą kartu su dominuojančia „ChatGpt“ rinkos padėtimi, tai rodo reikšmingą informacijos atradimo modelių pokytį.
Paieškos rinkodaros specialistų pasirinkimas yra prisitaikyti prie AI varomosios paieškos, neatsižvelgiant į tradicinės paieškos praktiką. Šis subalansuotas požiūris bus raktas į sėkmę 2025 m. Ir vėliau.
Teminis vaizdas: Fajri Mulia Hidayat/Shutterstock