
Neseniai „Google“ pateikė naują patentą, kaip pateikti paieškos rezultatus, remiantis vartotojo naršymu ir el. Pašto istorija. Patentas apibūdina naują būdą ieškoti paieškos variklio kontekste, el. Pašto sąsajoje ir per balso pagrindu sukurtą asistentą (patente vadinamą balsu pagrįsta dialogo sistema).
Daugelio žmonių problema yra ta, kad jie gali atsiminti tai, ką matė, tačiau jie negali atsiminti, kur tai matė ar kaip juos rado. Naujasis patentas, pavadintas Geneliavimo užklausų atsakymais iš vartotojo istorijos, išsprendžia šią problemą, padėdamas žmonėms rasti informaciją, kurią jie anksčiau matė tinklalapyje ar el. Laiške, suteikdamas jiems galimybę paprašyti, ko jie nori vartoti kasdienę kalbą, pavyzdžiui, „koks buvo tas straipsnis, kurį praėjusią savaitę perskaičiau apie šachmatais?“
Išradimo išsprendžiama problema yra ta, kad tradicinės paieškos sistemos neleidžia vartotojams lengvai ieškoti savo naršymo ar el. Pašto istorijos, naudojant natūralią kalbą. Išradimas veikia imant vartotojo kalbėtą ar įvestą klausimą, pripažįstant, kad klausimas yra užduodamas anksčiau žiūrėto turinio, ir tada paieškos rezultatus gauti iš vartotojo asmeninės istorijos (pvz., Jų naršyklės istorijos ar el. Laiškų). Norėdami tai padaryti, jis naudoja filtrus, tokius kaip data, tema ar naudojamas įrenginys.
Išradimo romanas yra sistemos sugebėjimas suprasti neaiškias ar miglotas natūralių kalbų užklausas ir suderinti jas su konkrečiomis vartotojo ankstesnėmis sąveikomis, įskaitant puslapio versiją, kaip atrodė, kai vartotojas iš pradžių jį matė (talpykloje esanti tinklalapio versija).
Užklausų klasifikacija (ketinimas) ir filtravimas
Užklausos klasifikacija
Pirmiausia sistema nustato, ar vartotojo kalbėtos ar įvestos užklausos tikslas yra nuskaityti anksčiau prieinamą informaciją. Šis procesas vadinamas užklausos klasifikacija ir apima užklausos frazės analizę, kad būtų galima nustatyti ketinimą. Sistema lygina užklausos dalis su žinomais modeliais, susijusiais su istorijos klausimais, ir naudoja tokius metodus kaip semantinė analizė ir panašumo slenksčiai, kad nustatytų, ar vartotojo ketinimas siekti to, ką jie matė anksčiau, net kai formuluotė yra neaiški, ar kalbanti.
Panašumo slenkstis yra įdomi išradimo dalis, nes ji lygina tai, ką vartotojas sako, arba rašo su žinomomis istorijos ieškančiomis frazėmis, kad pamatytų, ar jos yra panašios. Tai neieško tikslios rungtynių, o artimos rungtynės.
Filtravimas
Kita dalis yra filtravimas, ir tai atsitinka po to, kai sistema nustatė istorijos siekio ketinimą. Tada jis taiko filtrus, tokius kaip tema, laikas ar įrenginys, kad būtų galima apriboti paiešką nuo vartotojo asmeninės istorijos, atitinkančios tuos kriterijus, turinį.
Laiko filtras yra būdas suvaržyti paiešką per tam tikrą laiką, kuris yra paminėtas ar numanomas paieškos užklausoje. Tai padeda sistemai susiaurinti paieškos rezultatus iki to, ką vartotojas bando rasti. Taigi, jei vartotojas pasakoja tokias frazes kaip „praėjusią savaitę“ arba „prieš kelias dienas“, tada jis žino, kad užklausą apriboja tie atitinkami laiko rėmai.
Įdomi laiko filtro kokybė yra ta, kad jis pritaikytas su neryškumo lygiu, o tai reiškia, kad jis nėra tikslus. Taigi, kai asmuo paprašys balso asistento surasti ką nors iš praėjusios savaitės, jis nepadarys pažodinės pastarųjų septynių dienų paieškos, tačiau išplės tai ilgesnį laiką.
Patentas apibūdina neryškią laiko filtro kokybę:
„Pavyzdžiui, naršyklės istorijos kolekcijoje … gali būti tinklalapių, kuriuos naudotinai pasiekė vartotojas, sąrašą. Paieškos variklis … gali gauti dokumentus iš rodyklės … remiantis filtrais iš suformatuotos užklausos.
Pvz., Jei suformatuota užklausa … apima datos filtrą (pvz., „Praėjusią savaitę“) ir temos filtrą (pvz.
Šiame pavyzdyje „Paieškos variklis … Visų pirma, nors „praėjusią savaitę“ tiesiogine prasme reiškia septynias praėjusios savaitės kalendorines dienas, paieškos variklis … gali ieškoti dokumentų platesniame diapazone, pvz., Bet kuriuo metu per pastarąsias dvi savaites. “
Kai užklausa bus klasifikuojama kaip prašanti to, kas anksčiau buvo matoma, sistema nustato išsamią informaciją apie vartotojo frazes, kurios rodo temą, datą ar laiką, šaltinį, įrenginį, siuntėją ar vietą ir naudoja juos kaip filtrus asmeninės vartotojo istorijos paieškai.
Kiekvienas filtras padeda susiaurinti paieškos apimtį, kad atitiktų tai, ką vartotojas bando prisiminti: Pavyzdžiui, temos filtras („Turkijos receptas“) yra skirtas turinio temai; Laiko filtras („praėjusią savaitę“) riboja rezultatus, kai buvo pasiektas; Šaltinio filtras („Whitehouse.gov“) riboja paiešką konkrečiose svetainėse; Įrenginio filtras (pvz., „Mano telefone“) toliau riboja tam tikro įrenginio paieškos rezultatus; Siuntėjo filtras („iš močiutės“) padeda rasti el. Laiškus ar bendrą turinį; ir vietos filtras (pvz., „Darbe“) riboja rezultatus, kuriuos galima pasiekti tam tikroje fizinėje vietoje.
Derindama šiuos konteksto jautrius filtrus, sistema imituoja tai, kaip žmonės natūraliai prisimena turinį, kad padėtų vartotojams tiksliai nuskaityti tai, ko jie ieško, net kai jų užklausa yra neaiški ar neišsami.
Paieškos apimtis: to, ko ieškoma
Kita patento dalis yra apie tai, ko bus ieškoma, o tai apsiriboja iš anksto nustatytais šaltiniais, tokiais kaip naršyklės istorija, talpykloje esančios tinklalapių versijos ar el. Laiškai. Taigi, užuot ieškojusi visoje internete, sistema daugiausia dėmesio skiria tik vartotojo asmeninei istorijai, todėl rezultatai yra svarbesni tam, ką vartotojas bando prisiminti.
Talpykloje pritaikytos anksčiau žiūrėto turinio versijos
Kita įdomi patente aprašyta funkcija yra tinklalapio talpykla. Talpyklos talpykla reiškia tinklalapio kopijos išsaugojimą, kaip paaiškėjo, kai vartotojas iš pradžių ją žiūrėjo. Tai leidžia sistemai parodyti vartotojui tą konkrečią puslapio versiją paieškos rezultatuose, o ne dabartinėje versijoje, kuri galėjo pasikeisti ar pašalinti.
Talpykloje esanti versija veikia kaip momentinis vaizdas laiku, todėl vartotojui lengviau atpažinti ar atsiminti jų ieškomą turinį. Tai ypač naudinga, kai vartotojas neprisimena tikslios detalės, tokios kaip puslapio pavadinimas arba kur jie jį rado, tačiau atpažintų, jei vėl pamatytų. Parodydama versiją, kurią iš tikrųjų matė vartotojas, sistema daro paieškos patirtį labiau suderintą su tuo, kaip žmonės prisimena dalykus.
Galimas patento išradimo pritaikymas
Patente aprašytą sistemą galima pritaikyti keliuose realaus pasaulio kontekstuose, kuriuose vartotojai gali norėti gauti anksčiau matomą turinį:
Paieškos varikliai
Patentas kelis kartus nurodo šios technikos naudojimą paieškos variklio kontekste, kuris gauna rezultatus ne iš viešojo interneto, o iš vartotojo asmeninės istorijos, tokios kaip anksčiau lankomi tinklalapiai ir el. Laiškai. Nors sistema yra skirta ieškoti tik turinio, kurį vartotojas anksčiau pasiekė, patentas pažymi, kad kai kurie diegimai taip pat gali apimti papildomus užklausos dokumentus, net jei vartotojas jų nežiūrėjo anksčiau.
El. Pašto klientams
Sistema traktuoja anksčiau prieinamus el. Laiškus kaip ieškomos istorijos dalį. Pavyzdžiui, jis gali grąžinti seną el. Laišką, pavyzdžiui, „močiutės kalakutienos kotletai“, pagrįstą neaiškiomis, natūraliomis kalbos užklausomis.
Balso padėjėjai
Patentas apima „balso paieškos“ pavyzdžius, kai vartotojai kalba apie pokalbių užklausas, tokias kaip „Aš ieškau kalakutienos recepto, kurį perskaičiau savo telefone“. Sistema tvarko kalbos atpažinimą ir aiškina ketinimą gauti atitinkamus asmeninės istorijos rezultatus.
Perskaitykite visą patentą čia:
Generuoti užklausų atsakymus iš vartotojo istorijos
Teminis „Shutterstock“/„Jhvephoto“ vaizdas