
Federalinis teisėjas nusprendė, kad „Google“ išlaikė nelegalias monopolijas skaitmeninės reklamos technologijų rinkoje.
Svarbiausioje byloje Teisingumo departamentas ir 17 valstijų nustatė, kad „Google“ atsakinga už antimonopolinius pažeidimus.
Federalinis teismas nustato „Google“ pažeistą Shermano įstatymą
JAV apygardos teisėja Leonie Brinkema nutarė, kad „Google“ neteisėtai monopolizavo dvi pagrindines skaitmeninės reklamos rinkas:
- Leidėjo skelbimų serverių rinka
- Skelbimų mainų rinka
115 puslapių sprendimo (PDF nuoroda) teigia, kad „Google“ pažeidė Shermano antimonopolinio įstatymo 2 skyrių „sąmoningai įgyjant ir palaikant monopolijos galią“.
Ji taip pat nustatė, kad „Google“ neteisėtai surišo savo leidėjo AD serverį (DFP) ir „AD Exchange“ (ADX).
Teisėjas Brinkema rašė nutarime:
„Ieškovai įrodė, kad„ Google “turi monopolijos galią leidėjo skelbimų serveryje, skirtoje atvirojo WEB ekrano reklamos rinkoje.„ Google “leidėjo skelbimų serveris DFP turi patvarią ir„ vyraujančią rinkos dalį “, kurią saugo didelės kliūtys tiek įvažiavimui, tiek plėtrai.“
„Google“ dominuojanti pozicija rinkoje
Teismas nustatė, kad „Google“ kontroliavo maždaug 91% pasaulinės leidėjų skelbimų serverių rinkos, skirtos atvirojo WEB ekrano reklamai nuo 2018 iki 2022 m.
Skelbimų mainų rinkoje „Google“ ADX sudarė nuo 54% iki 65% visų operacijų, maždaug devynių kartų didesnių nei artimiausias konkurentas.
Teisėjas nurodė „Google“ kainų nustatymo galią kaip savo monopolijos įrodymą. „Google“ išlaikė 20% savo reklamos mainų paslaugų tarifą daugiau nei dešimtmetį, nepaisant to, kad konkurentai apmokestina tik 10%.
Nutarime teigiama:
„„ Google “galimybės išlaikyti 20% ADX tęsti šias rinkos sąlygas yra dar vienas tiesioginis įrodymas apie nuolatinę ir didelę įmonės galią“.
Nustatytas neteisėtas ryšys
Pagrindinė sprendimo dalis, skirta „Google“ praktikai susieti savo leidėjo skelbimų serverį (DFP) su savo skelbimų mainais (ADX).
Teismas nustatė, kad „Google“ veiksmingai privertė leidėjus naudoti DFP, jei jie nori naudotis realiojo laiko pasiūlymų teikimu su „AdWords“ reklamuotojais, tai yra esminė ADX savybė.
Teisėjas Brinkema rašė, cituodamas vidaus „Google Communications“:
„Susiejusi DFP su ADX,„ Google “pasinaudojo savo„ valdymo platforma, mainais ir didžiuliu tinklu “reklamos paklausos tinkle“.
Tai buvo palyginta su „Goldman arba Citibank“ (ing) NYSE (ty Niujorko vertybinių popierių birža) “.
Atvejo istorijos ir valstybės dalyvavimas
Teisingumo departamentas iš pradžių pateikė šį ieškinį 2023 m. Sausio mėn., Su aštuoniomis valstijomis. Vėliau prisijungė dar devynios valstijos, todėl iš viso sudarė 17 valstijų, ginčijančių „Google“ praktiką.
Mičigano generalinis prokuroras Dana Nessel paaiškino, kodėl valstybės prisijungė prie bylos:
„Galia, kurią„ Google “naudoja skaitmeninės reklamos erdvėje, padarė įtaką arba išstūmė mažesnes kompanijas iš rinkos, arba priversdama jas patekti į„ Google “skelbimus.“
„Google“ nuolat neigė neteisėtus veiksmus. Danas Tayloras, „Global Ads“ viceprezidentas, pareiškė, kad DOJ ieškinys „panaikins naujovių metus, pakenkdamas platesniam reklamos sektoriui“.
Ką tai reiškia skaitmeniniams rinkodaros specialistams
Šis sprendimas turi įtakos skaitmeninės rinkodaros pasauliui:
- Leidėjams: Jei „Google“ privalo pertvarkyti savo AD technologijų verslą, sprendimas leidėjams galėtų suteikti daugiau kontrolės AD inventoriaus ir potencialiai didesnių pajamų akcijų.
- Reklamuotojams: „Google“ „AD Tech Stack“ pakeitimai gali sukelti skaidresnį kainų kainą ir sumažinti išlaidas laikui bėgant.
- Rinkodaros agentūroms: Naudojant įvairius skelbimų technologijų tiekėjus, gali tapti svarbiau, nes „Google“ susiduria su šiais iššūkiais.
Kas toliau?
Teisėjas Brinkema dar neturi nuspręsti dėl baudų už „Google“ pažeidimus. Netrukus teismas „nustatys instruktažo grafiką ir klausos datą, kad nustatytų tinkamas teisių gynimo priemones“.
Galimos baudos apima „Google“ verčia parduoti dalis savo skelbimų technikos verslo. Tai dramatiškai pakeistų skaitmeninės reklamos aplinką.
Šis sprendimas rodo, kad rinkodaros specialistai gali pasikliauti „Google“ integruota „Google“ reklamos sistema.
„Google“ ketina apskųsti sprendimą, ilgus metus pratęsdamas teisinę kovą.
Iš jo naujienų kambaryje x:
„Mes laimėjome pusę šios bylos ir kreipsimės į kitą pusę. Teismas nustatė, kad mūsų reklamuotojų įrankiai ir mūsų įsigijimai, tokie kaip„ DoubleClick “, nekenkia konkurencijai. Mes nesutinkame su teismo sprendimu dėl mūsų leidėjų įrankių. Leidėjai turi daug galimybių ir jie…
– Naujienos iš „Google“ (@newsfromgoogle) 2025 m. Balandžio 17 d
Pateiktas vaizdas: „Sirtravelalot“/„Shutterstock“