Nofollow buvo pristatytas dar 2005 m. ir atsirado kaip reakcija į tinklaraščio šlamšto komentarus.
Tikėkite ar ne, SEO profesionalai bandydavo manipuliuoti „Google PageRank“ savo svetainėse lygiai taip pat, kaip bando manipuliuoti viskuo.
„Nofollow“ iš esmės nurodo „Google“ (ar bet kuriai kitai paieškos sistemai, palaikančiai šį atributą) negarantuoti tikslinės nuorodos.
Kadangi anksčiau jis buvo naudojamas puslapio lygio metažymoje (), dabar daug dažniau matoma, kad ji naudojama kiekvienai nuorodai.
Ką reiškia Nofollow?
Nofollow yra rel atributas
Atributas rel nurodo ryšį tarp puslapio, kuriame yra nuoroda, ir puslapio, į kurį nukreipia nuoroda.
Štai pagrindinės nuorodos, kurioje nėra sekimo, pavyzdys:
Naudoju šio tipo produktą.
Google mums pataria:
„Naudokite nofollow reikšmę, kai kitos vertės netaikomos, o jūs verčiau „Google“ nesusieja jūsų svetainės su jūsų svetaine ir neaptiks jos susieto puslapio. Jei norite gauti nuorodas savo svetainėje, naudokite robots.txt neleidimo taisyklę.
Tačiau nuorodos nesekimas negarantuoja, kad „Google“ to puslapio neras. „Google“ ima informaciją iš „nofollow“ nuorodų ir gali atrasti bei indeksuoti „nofollow“ nuorodas. Problema ta, ar nuoroda praeina PageRank.
Dixonas Jonesas turi puikų straipsnį apie „PageRank“ pradedantiesiems, tačiau čia yra trumpa apžvalga:
„Nors vieša prieiga prie „PageRank“ buvo pašalinta 2016 m., manoma, kad šis rezultatas vis dar pasiekiamas „Google“ paieškos inžinieriams… Ir nepaisant to, kokius kitus algoritmus „Google“ pasirinks iškviesti, „PageRank“ greičiausiai išliks įterptas į daugelį paieškos milžino sistemų, šią dieną“.
Nofollow tampa užuomina
Greitai į priekį iki 2020 m. kovo, „Google“ paskelbė, kad atributas „nofollow“ yra užuomina, o ne nurodymas. Tai reiškia, kad kai naudojate „nofollow“, „Google“ nurodote savo pasirinkimą, kad neketinate, kad nuoroda praleistų „PageRank“. „Google“ gali nepaisyti jūsų pasirinkimo.
Daugelis SEO specialistų įtarė, kad taip yra, tačiau tai pasitvirtino.
(Įdomu, Bing paskelbė kad nofollow visada buvo laikomas užuomina.)
Be šio pranešimo, Google pridėjo dar du rel atributus, kad nustatytų nuorodų tikslą; rel = „sponsored” ir rel = „ugc”.
Kada naudoti rel=“sponsored“
Šis atributas naudojamas mokamam turiniui arba mokamoms nuorodoms identifikuoti.
- Reklamos ir baneriai.
- Remiami įrašai ar straipsniai.
- Filialų nuorodos.
- Nuorodos į turinį, sukurtą bendradarbiaujant.
- Bet kokia nuoroda, kuri keičiama į pinigus, paslaugas ar prekes.
Pavyzdys:
Man buvo sumokėta už tai, kad parašiau apie šio tipo produktą. (Remiamas įrašas)
Kada naudoti rel=”ugc”
Šis atributas naudojamas identifikuoti vartotojų sukurtą turinį, pvz., forumo įrašus ar tinklaraščio komentarus.
- Nuorodos komentarų skiltyse.
- Nuorodos forumo įrašuose.
- Nuorodos vartotojų profiliuose arba bios.
- Nuorodos naudotojų pateiktuose atsiliepimuose ar atsiliepimuose.
Pavyzdys:
Naudojau šio tipo produktą. (Komentuoti arba forumas)
Abu nauji atributai gali būti naudojami su nofollow atributu, kurį įtraukiau į aukščiau pateiktą pavyzdį.
Jei jūsų nuorodos nepatenka į nė vieną naują kategoriją, bet vis tiek norite pasakyti „Google“, kad už jas negarantuojate, tiesiog naudokite „nofollow“.
Kada naudoti rel=”nofollow”
Čia galite nuodugniau pažvelgti į tai, ką „Google“ sako apie jūsų siunčiamų nuorodų tinkamumą.
Nors anksčiau nofollow buvo naudojamas kaip bendras gaudiklis nuorodoms, kurių nenorėjote perduoti PageRank, dabar jis turėtų būti naudojamas, kai kiti du rel atributai (sponsored ir UGC) nėra svarbūs ir jūs nenorite nuoroda, skirta perduoti PageRank.
„Google“ pažymi, kad nors ir neteikiama pirmenybė, vietoj kitų atributų priimtina naudoti nofollow. Tikriausiai nereikės grįžti atgal ir keisti nuorodos atributų, jei tai darėte, bet dabar pravartu pradėti naudoti tinkamą kategorizavimą.
Kas laikoma mokama nuoroda?
Trumpai apie mokamas nuorodas: daugelis žmonių turi prieštaringų nuomonių apie tai, kas yra mokama nuoroda.
Tačiau „Google“ anksčiau apibūdino mokamas nuorodas kaip apimančias šių tipų nuorodas:
„…keisti pinigus į nuorodas arba įrašus, kuriuose yra nuorodų; prekių ar paslaugų keitimas į nuorodas; arba išsiųsti kam nors „nemokamą“ produktą mainais už tai, kad jie parašytų apie tai ir pridėtų nuorodą.
Manau, kad čia yra tam tikra painiava, nes kai kurie pernelyg supaprastina ir mano, kad jei jie nemokėjo žiniatinklio valdytojui už nuorodos paskelbimą, net jei jie sumokėjo žiniatinklio valdytojui už savo turinio paskelbimą yra nuoroda, tai nėra mokama nuoroda.
„Google“ akimis, tai vis tiek yra mokama nuoroda.
Nuorodų schemos
Štai dabartinio sąrašo, kas sudaro nuorodų schemą, santrauka:
- Nuorodų pirkimas ar pardavimas reitingavimo tikslais. Tai apima:
- Pinigų keitimas į nuorodas ar įrašus, kuriuose yra nuorodų.
- Prekių ar paslaugų keitimas į nuorodas.
- Nusiuntę kam nors produktą mainais už tai, kad jis apie tai parašytų ir įtrauktų nuorodą.
- Pernelyg didelis nuorodų keitimas („Nuoroda į mane ir aš susisieksiu su jumis”) arba partnerių puslapiai tik dėl kryžminių nuorodų.
- Automatinių programų ar paslaugų naudojimas nuorodoms į svetainę kurti.
- Nuorodos reikalavimas pagal paslaugų teikimo sąlygas, sutartį ar panašų susitarimą, neleidžiant trečiosios šalies turinio savininkui pasirinkti, ar siunčiama nuoroda atitinka reikalavimus.
- Tekstiniai skelbimai arba tekstinės nuorodos, kurios neblokuoja reitingo kredito.
- Reklaminiai skelbimai arba savoji reklama, kai sumokama už straipsnius, kuriuose yra nuorodų, kurios suteikia reitingo kreditą, arba nuorodas su optimizuotu prierašo tekstu kitose svetainėse platintuose straipsniuose, svečių įrašuose ar pranešimuose spaudai. Pavyzdžiui:
Rinkoje yra daug vestuvinių žiedų. Jei norite surengti vestuves, turėsite išsirinkti geriausią žiedą. Taip pat reikės nusipirkti gėlių ir vestuvinę suknelę.
- Žemos kokybės katalogų arba žymių svetainių nuorodos.
- Daug raktinių žodžių, paslėptos arba žemos kokybės nuorodos, įterptos į valdiklius, kurie platinami įvairiose svetainėse.
- Plačiai platinamos nuorodos įvairių svetainių poraštėse arba šablonuose.
- Forumo komentarai su optimizuotomis nuorodomis įraše arba parašu, pavyzdžiui:
Ačiū, tai puiki informacija!
– Paulius
Pauliaus pica San Diege pica geriausia pica San Diege - Mažos vertės turinio kūrimas visų pirma siekiant manipuliuoti susiejimo ir reitingavimo signalais.
Anksčiau įsigilinau į „Wayback Machine“, kad pažiūrėčiau, ką „Google“ rašė apie ankstesnių metų nuorodų schemas.
Daug kas yra tas pats, bet yra ypač įdomus 2013 m. gabalas, kuris, mano manymu, turėtų išlikti ir šiandien, nes jis tikrai nurodo, kaip nekurti nuorodų:
„Nuorodos, kurios įterpiamos į straipsnius mažai nuosekliai, pavyzdžiui:
dauguma žmonių miega naktimis. galite nusipirkti pigios antklodės parduotuvėse. antklodė sušildo naktį. taip pat galite nusipirkti didmeninį šildytuvą. Jis gamina daugiau šilumos ir galite tiesiog išjungti vasarą, kai vykstate atostogos Prancūzijoje.“
*Pastaba: čia yra originalus šaltinis.
Deja, tai vis dar yra įprastas dalykas.
Kai neturėtumėte naudoti „Nofollow“.
Jei kam nors pateikiate nuorodą, nes to norite, manote, kad tai geras šaltinis, ir jums už tai nieko nebuvo suteikta ar sumokėta, jums nereikia jos sekti.
Jei nematote, kad tai jokiu būdu gali būti laikoma nuoroda, skirta manipuliuoti PageRank, jums nereikia jos sekti.
Kai kurie žiniatinklio valdytojai taip bijojo būti nubausti, kad neseka visų išeinančių nuorodų.
Mano nuomone, tai nereikalinga, nebent jūsų svetainė yra skirta tik nuorodoms parduoti.
Ką apie Dofollow?
Tai neegzistuoja.
Jei nuoroda nesekama, ji sekama automatiškai.
(Nebent jis nepasekamas naudojant meta žymą „robots“ puslapio lygiu. Norėdami gauti daugiau informacijos, skaitykite „Google“ pagalbos dokumentą šia tema.)
Kokią vertę suteikia nesekama nuoroda?
Nesekama nuoroda gali nepadėti jūsų reitingo aukščiau, tačiau nusprendus ją laikyti užuomina, o ne nurodymu, ji vis tiek gali.
Nesekamos nuorodos taip pat yra natūralaus nuorodų profilio dalis, o svetainė, kurioje nėra jokių nesekamų nuorodų, atrodo keistai.
Geriausias dalykas, susijęs su nesekamomis nuorodomis, yra tai, kad jos yra naudingos srautui ir gali siųsti daug daugiau srauto nei daugelis sekamų nuorodų.
Jei „New York Times“ paviešintų istoriją ir pateiktų „nofollowed“ nuorodą, ar vis tiek būtum tuo patenkintas?
Žinau, kad norėčiau.
Kaip galiu pamatyti, kiek turiu nesekamų nuorodų?
Visi pagrindiniai įrankiai parodys, kiek turite nesekamų ir sekamų nuorodų.
Štai keli pavyzdžiai, kaip tai atrodo.
Ahrefsas
didinga
Semrushas
Kaip sužinoti, ar nuoroda nesekama
Nemėgstu naudoti daug įskiepių, todėl linkęs eiti tiesiai į kodą.
Žiūriu, ar mano nuorodos kode yra nofollow.
Žemiau pateikiamas šio įrašo pavyzdys.
<a href="https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/" target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow">Screaming Frog</a></li><li><a href="https://www.semrush.com/" target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow">SEMrush</a></li><li><a href="https://ahrefs.com/" target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow">Ahrefs</a></li><li><a href="https://majestic.com/" target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow">Majestic</a></li>
Tačiau kai kurie papildiniai gali pabrėžti nofollows:
Išsamus SEO plėtinys
Ahrefs Chrome įskiepis
Igoreware Nofollow plėtinys
„Nofollow“ ar ne „Nofollow“?
Sekite:
- Jei pateikiate nuorodą į šaltinį ir pasitikite šaltiniu.
- Svečių įrašas: nebent jie skelbia dideliu mastu. Tai skirta tikram svečio įrašui, kuriame jūs nemokate už įrašą.
- Nuoroda į socialinių tinklų profilius.
Nofollow:
- Jei pardavėte nuorodą.
- Jei kas nors jums sumokėjo už savo turinio paskelbimą.
- Jei kaip nors nerimaujate, už nuorodą galite būti nubaustas.
- Visos svetainės nuoroda į asmenį, sukūrusį jūsų svetainę, nors daugelis žmonių stebės nuorodas į įmonių pavadinimus.
- Valdikliai.
Nofollow realiame pasaulyje
Pripažinkime. Mes ne visada laikomės taisyklių kaip SEO profesionalai.
Mes manipuliuojame bet ką kuris veikia gerai ir palaipsniui tampa nenaudingas arba pavojingas.
Taigi, ar žmonės naudoja nofollow, UGC ir remiamas vertybes, kaip ketina „Google“?
Laikas parodys.
Daugiau išteklių:
Teminis vaizdas: Moon Safari / Shutterstock