
„Google“ paieškoje vyksta kažkas svarbaus.
Jei peržiūrėjote savo svetainės duomenis „Google“ paieškos konsolėje, galbūt pastebėjote ką nors keisto. Jūsų puslapiai rodomi dažniau, tačiau mažiau žmonių spustelėja.
Šie du signalai – įspūdžiai ir paspaudimai – naudojami pakilti ir kristi kartu. Dabar jie dreifuoja.
Mes tai vadiname „puikiu atsiejimu“.

Ir tai ne tik jūsų verslas. Tai vyksta įvairiose pramonės šakose ir daugumoje svetainių tipų.
Tai tapo labiau pastebima, kai „Google“ išleido tai, kas vadinama AI apžvalgomis – automatizuotos santraukos, atsakančios į klausimus tiesiogiai paieškos rezultatuose.
Jei jūsų svetainės srautas iš paieškos mažėja, tačiau jūsų reitingas atrodo gerai, šis straipsnis padės paaiškinti, kodėl.
Mes išnagrinėsime pakeitimus, jų priežastis, kaip jie pasireiškia analizės įrankiais ir pirmaujančių įmonių atsakymais.
Kas vyksta ir kodėl tai svarbu
Didysis atsiejimas apibūdina naują atjungimą. Jūsų svetainė gali dažniau pasirodyti paieškos rezultatuose, tačiau gauna mažiau paspaudimų.
Tai buvo tik „numatomas elgesys“, kai SERP turėjo tokių dalykų, kaip rodomi fragmentai, arba kiti specialūs turinio rezultatai iš „Google“.
Mes tai aiškiai matėme kliento duomenyse per pirmąjį 2025 m. Pusmetį.

Artėjant 2024 m. Pabaigoje, įspūdžiai ir paspaudimai vis dar buvo glaudžiai susiję. Tačiau iki 2025 m. Pradžios įspūdžiai vis didėjo, kol paspaudimai sumažėjo.
Spustelėjimo rodiklis, spustelėjusių žmonių procentinė dalis, smarkiai sumažėjo.
Ši tendencija yra plačiai paplitusi. Nesvarbu, ar jūsų svetainė yra el. Prekybos parduotuvė, B2B įmonė, ar tinklaraštis, tas pats vyksta – daugiau matomumo, bet mažiau įsitraukimo.
Martinas Splittas teigė, kad kai jūsų puslapiai rodomi AI apžvalgose, galite gauti daugiau įspūdžių, bet mažiau paspaudimų.
Jis taip pat sakė, kad žmonės vis tiek gali konvertuoti vėliau, galbūt pamatę jūsų prekės ženklą paieškos rezultatuose, net jei jie niekada spustelėja pirmą kartą.
Taigi, mes esame naujame „normaliame“; Vien tik įspūdžiai nebėra galimybės. Tai, kas nutinka po įspūdžio, kuris yra svarbus.
Kodėl taip vyksta
„Google“ žingsnis link AI varomų rezultatų skatina šį pakeitimą. Svarbiausias poslinkis yra AI apžvalgų įvedimas.
PG apžvalgos yra santraukos, rodomos paieškos rezultatų viršuje.
Vietoj svetainių sąrašo „Google“ pateikia greitą atsakymą. Šis atsakymas generuojamas iš įvairių šaltinių visame internete, įskaitant jūsų, nereikalaujant vartotojo spustelėti.
Jūsų turinys gali pasirodyti du kartus, tačiau jis turi tik vieną galimybę užsidirbti paspaudimą
Jūsų svetainė gali pasirodyti ir tradicinė nuoroda, ir kaip AI apžvalgos dalis. Tai padidina įspūdžius, tačiau dažnai sumažina paspaudimus. Žmonės gauna tai, ko jiems reikia iš apžvalgos.
Mažiau trinties reiškia mažiau apsilankymų
AI apžvalga suteikia vartotojams tai, ko jie nori greitai. Tačiau jei jų poreikis patenkins prieš jiems pasiekiant jūsų svetainę, jūsų srautas sumažės.
Kai kurie paieškos terminai nukentėjo sunkiau nei kiti
Bendrieji klausimai, „How-TOS“ ir „Vidurio-funnelio“ užklausos labiau linkusios sukelti AI apžvalgą. Tai dažnai yra „Funnel“ raktinių žodžių rinkodaros specialistai, naudojantys atradimui.
Kita vertus, prekės ženklo paieškos ir aukštos intensyvios užklausos yra atsparesnės.
Esmė ta, kad tai ne tik tai, kur jūs reitinguojate. Tai susiję su tuo, ar „Google“ nusprendžia atsakyti į klausimą vartotojui, nereikalaujant jūsų.
Nulinio spustelėjimo paieška nėra nauja
Tai nėra visiškai nauja. Ilgus metus „Google“ vartotojams pateikė greitus atsakymus. Pateikiami fragmentai, dėžutės „Žmonės taip pat klausia“, o žinių plokštės – visa tai sumažino poreikį spustelėti.
PG apžvalgos yra tik kitas žingsnis. Jie yra labiau pažengę, dažniau atrodo ir atsako į platesnį klausimų spektrą. Tačiau principas yra tas pats: sumažinti vartotojo pastangas.
Mes anksčiau pritaikėme. Mes galime dar kartą prisitaikyti. Tačiau šis poslinkis yra reikšmingesnis ir daro įtaką keliems kliento kelionės etapams, todėl reikia strategiškesnio požiūrio.
Kaip tai atrodo jūsų analizėje
„Google“ paieškos konsolėje atotrūkis tarp įspūdžių ir paspaudimų yra aiškus. „Google Analytics 4“ matote įtaką srauto ir elgesio metrikai.
Organinis eismas krinta
Jūsų GA4 ataskaitoje parodyta mažiau „Google“ sesijų, nors jūsų reitingas nepasikeitė. Tai yra mažiau paspaudimų rezultatas.
Įsitraukimas gali atrodyti geriau
Kadangi mažiau, bet labiau kvalifikuotų lankytojų pasiekia jūsų svetainę, sesijos ilgis ir konversijos rodikliai gali atrodyti stipresni. Tačiau apskritai pasiekiamumas neveikia.
Priskyrimas tampa ne toks aiškus
GA4 nerodo srauto, kuris atėjo per AI apžvalgą atskirai.
Kai kurie lankytojai gali grįžti vėliau ir būti laikomi „tiesioginiu“ srautu. Kiti iš viso nebus stebimi. Tai daro sunkiau priskirti SEO vaidmenį atrankoje.
Norėdami suprasti, kas vyksta, turite kartu pažvelgti į GSC ir GA4. Vienas parodo matomumą. Kitas rodo rezultatus.
Kaip aš manau, kad turėtumėte koreguoti ir veikti
Labiausiai į ateitį orientuojantys verslai daro strateginius poslinkius, kad apsaugotų ir padidintų jų matomumą. Štai keturi dalykai, kuriuos jie daro:
1. Stiprinkite prekės ženklą
Kai vartotojai ieško jūsų pagal pavadinimą, „Google“ mažiau linkę įsikišti. Šie paspaudimai stabiliai ir kai kuriais atvejais auga.
Investuoti į prekės ženklą ir pasitikėjimą šiuo metu yra bendri patarimai, kurie šiuo metu yra labai išmesti, tačiau aš manau, kad turėtumėte žiūrėti į savo prekės ženklą atsižvelgiant į vartotojo kelionę ir kokią apimtį AI platformos turi pakeisti tą vartotojo kelionę prieš atrasti jūsų prekės ženklą.

Tai taip pat reiškia, kad reikia suprasti, koks gerai yra jūsų prekės ženklas, kol vartotojas pradeda nuo „piltuvo viršaus“, ir ar jie labiau linkę nukreipti į jūsų prekės ženklą dėl ankstesnių teigiamų prekės ženklo sąlyčio taškų, ar kitų interneto jausmų ir vartotojo istorijų.
2. Paskelbkite turinį, kurio AI negali nukopijuoti
Jei jūsų turinys yra bendras, „Google“ AI gali jį apibendrinti. Jei tai yra unikali, remiantis patirtimi, duomenimis ar nuomone, jį pakeisti yra daug sunkiau.
Sutelkite dėmesį į:
- Originalūs tyrimai.
- Kliento istorijos.
- Produktų palyginimai.
- Įrankiai ir skaičiuotuvai.
- Tikri klientų atsiliepimai.
3. Sukurkite temas, o ne raktinius žodžius
Sukurkite susijusio turinio grupes apie temą. Tai rodo įgaliojimus ieškoti variklių ir suteikia vartotojams daugiau priežasčių tyrinėti jūsų svetainę.
4. Produkto puslapius paverskite naudingais šaltiniais
Ne tik išvardykite specifikacijas. Pridėkite tikrą informaciją, kuri padeda pirkėjui:
- DUK.
- Apžvalgos.
- Palyginimo lentelės.
- Vadovai ir vaizdo įrašai.
Norite padėti pirkėjui geriau prognozuoti jų patirtį su produktu ar paslauga, taip pat supratimą apie jūsų prekės ženklą.
Būkite iš anksto apie kuo daugiau informacijos, nes neigiama prekės ženklo ar produkto patirtis ilgainiui gali pakenkti.
Kodėl SEO vis dar svarbu
Taip, SEO išlieka labai aktualus, nepaisant AI augimo.
Nors AI įrankiai keičia, kaip veikia paieška ir kaip vartotojai randa atsakymus, jie nepakeitė intelektualios, gerai vykdomos SEO strategijos poreikio.
SEO vystosi ir tampa svarbesni naujais būdais.
AI reikia aukštos kokybės turinio, iš kurio pasimokyti
AI apžvalgos neišrenka atsakymų. Jie remiasi patikimais internetiniais šaltiniais. Tai reiškia, kad „Google“ vis dar priklauso nuo aukštos kokybės, gerai optimizuoto turinio, kad galėtų sukurti savo atsakymus.
SEO padeda užtikrinti, kad jūsų turinys atitiktų EEAT standartus: patirtį, kompetenciją, autoritetą ir patikimumą.
Paieškos varikliai vis dar klasifikuoja puslapius
Net ir naudodamiesi AI funkcijomis paieškos rezultatuose, vartotojai vis tiek slinko per tradicinius sąrašus ir spustelėkite svetaines.
SEO užtikrina, kad jūsų turinys gerai veikia šiuos rezultatus, nesvarbu, ar jis patektų į 10 geriausių nuorodų, rodomo fragmento ar langelio „Žmonės taip pat klausia“.
PG sustiprina, o ne pakeičia, SEO
PG įrankiai gali automatizuoti tam tikrus SEO aspektus, tokius kaip raktinių žodžių tyrimai ir turinio pasiūlymai. Tačiau jie nepakeičia strateginio mąstymo.
SEO ekspertai ir toliau vadovauja svetainės architektūrai, turinio struktūrai, techninėms pataisoms ir optimizuoti ketinimus-užduotis, kurių AI negali visiškai susitvarkyti.
SEO neišnyksta; Tai tampa sudėtingesnė.
Verslas, kuriam pasiseka, bus tie, kurie susilieja su novatoriškomis priemonėmis su strateginiu mąstymu ir traktuoja SEO kaip ilgalaikę investiciją į matomumą ir vertę.
Naujoji SEO banga nėra vien tik srauto skatinimas. Tai yra pasirodymas, kur jūsų klientai užduoda klausimus, kaupia patikimumą ir sukuria pėdsaką, palaikantį visus kitus jūsų kanalus.
- Matomumas ugdo pasitikėjimą. Net jei kas nors nespaudžia, pamatyti jūsų vardą paieškos rezultatuose sustiprina prekės ženklo žinomumą.
- SEO maitina kitus kanalus. Įžvalgos, kurias įgyjate iš paieškos, to, ko žmonės klausia, kaip jie to klausia, ir koks reitingas padeda formuoti jūsų pranešimus visur kitur.
- Stiprus turinys atkreipia dėmesį. Naudingas, originalus turinys gali paskatinti įsitraukti į svetainę, socialinėje žiniasklaidoje ir pardavimo pokalbiuose.
- Tai išlieka vienas ekonomiškiausių būdų įsigyti potencialių klientųypač dėl firminių ir aukšto intensyvių klausimų.
Paieška gali nepateikti to paties paspaudimų tūrio, tačiau ji vis tiek formuoja suvokimą, įtaką ir sprendimų priėmimą.
SEO išlieka vienas veiksmingiausių būdų išlikti matomam ir vertingam vis labiau AI skatinamame pasaulyje.
Pakeiskite tai, ką išmatuojate
Puikus atsiejimas nėra tik SEO istorija. Tai verslo matomumo istorija. Daugiau žmonių gali pamatyti jūsų prekės ženklą, tačiau mažiau apsilankys jūsų svetainėje.
Tai reiškia, kad jūs negalite tiesiog įvertinti srauto sėkmės. Turite apsvarstyti įsitraukimą, prisiminimą ir prekės ženklo stiprybę.
Paieška tampa reputacijos žaidimu. Jei žmonės tavimi pasitiki, jie jus suras, net jei nespauskite pirmą kartą.
Laimėjančios įmonės nebus tos, kurios vejasi reitingą; Jie bus tie, kurie uždirbs dėmesį. Dėmesys gali būti „naujas paspaudimas“.
(Autoriaus pastaba: Terminas „Didysis atsiejimas“ pirmiausia buvo naudojamas apibūdinti šį reiškinį Darwin Santos X.)
Daugiau išteklių:
Pateiktas vaizdas: „Master1305“/„Shutterstock“