
Duomenų sunkiose organizacijose SEO išlieka viena iš labiausiai nesuprastų sričių vykdomojo lygio srityse.
Taip nėra dėl informacijos trūkumo, o dėl to, kad didelei šios informacijos trūksta aiškumo ar aktualumo.
SEO komandos reguliariai rengia prietaisų skydelius, auditą ir išsamias ataskaitas, tačiau jos retai atsako į verslo klausimų vadovus.
Diagramos, rodančios raktinių žodžių poslinkius ar mažą srauto padidėjimą, dažnai praleidžia tašką, kai vadovavimas klausia:
- Kur mes laimime?
- Kur mes prarandame?
- Kaip tai daro įtaką pajamoms, rizikai ar rinkos dalims?
Duomenys turi viršyti skaičių, kad SEO būtų svarbūs posėdžių salėje. Ji turi papasakoti istoriją, jungiančią našumą su verslo tikslais.
Tai reiškia, kad reikia perkelti praeities paviršiaus lygio metriką ir sutelkti dėmesį į įžvalgas, pabrėžiančias galimybes, atskleisti konkurencines grėsmes ir suderinti su strateginiais prioritetais.
Tikslas nėra supaprastinti SEO vadovams, bet jį pakelti. Tikslas yra paversti jį strateginiu pasakojimu, parodančiu, kaip organinės paieškos palaiko verslo augimą.
Pagrindinis klausimas: Duomenys be konteksto nepaisoma
Daugelis SEO ataskaitų yra skirtos techninėms komandoms, o ne verslo lyderiams. Jie užpildyti raktinių žodžių reitingais, nuskaitymo klaidomis ir technine diagnostika.
Nors ši metrika yra būtina kasdieninėms operacijoms, tačiau ši metrika dažnai nepaaiškina, kodėl jos yra svarbios verslui.
Vadovai neieško struktūrizuotų duomenų ar svetainių architektūros pamokų. Jie nori sužinoti, kas skatina augimą, kur yra rizika ir kaip jie lyginami su konkurentais.
Kai SEO duomenys nėra susieti su verslo rezultatais, tai tampa triukšmu. Aplinkoje, kur dėmesys yra ribotas, tas triukšmas nepastebimas.
Trūkstamas kūrinys yra kontekstas. SEO vadovė įmonės organizacijoje nėra atsakinga tik už duomenų rinkimą. Jų vaidmuo yra suformuoti tuos duomenis į istoriją, kuri informuoja verslo sprendimus.
Ši istorija turėtų parodyti, kaip ekologiškos paieškos daro įtaką pajamoms, sumažina mokamas reklamos išlaidas arba atskleidžia besikeičiančią klientų paklausą. Be šio objektyvo net stiprūs SEO rezultatai gali likti nepastebėti.
Ko nori vadovai iš SEO ataskaitų
SEO ataskaitų teikimas dažnai virsta atjungtos metrikos sąrašu, o ne tikslingu verslo pasakojimu.
SEO ataskaitų teikimas turi kalbėti apie augimą, riziką, efektyvumą ir konkurencinį pranašumą, kad būtų veiksmingi vadovams. Štai kaip šis požiūris atrodo:
Verslo derinimas
Vadovai nori pamatyti, kaip SEO prisideda prie rezultatų, už kuriuos jie yra atsakingi, pavyzdžiui, įsigyti klientų, patekti į naujas rinkas ar sumažinti išlaidas.
Jiems nereikia žinoti, kiek raktinių žodžių užima dešimtuką. Jie nori pamatyti, kaip organinis srautas palaiko patekimą į naują vertikalę ar kaip tai padeda sumažinti mokamos žiniasklaidos priklausomybę.
Susriškite SEO rezultatus su verslo tikslais.
Pvz., Užuot pranešę apie 20% spragtelėjimą ne prekės ženklo paspaudimų padidėjimą, įrėminkite jį kaip kvalifikuotų vizitų į pagrindinius produktų puslapius padidėjimą.
Parodykite, kaip šis augimas atitinka platesnę iniciatyvą, pavyzdžiui, išplėsti vidutinės rinkos buvimo vietą arba pagerinti sulaikymą naudojant geresnį turinį.
Konkurencinis intelektas
SEO siūlo vaizdą į konkurentų skaitmeninę veiklą, kurią gali atitikti keli kiti kanalai. Vadovai nori suprasti, kaip jų prekės ženklas kaupiasi ieškant ir ką konkurentai daro kitaip.
Geros ataskaitos pabrėžia paieškos dalies pokyčius, turinio aprėpties spragas ir kylančius konkurentus vertingose kategorijose.
Užuot tiesiog pranešę apie savo reitingo pakeitimus, pateikite įžvalgos, kur konkurentai tampa visumai. Tai daro SEO į ateitį nukreiptą įrankį, padedantį vadovauti konkurencinei strategijai.
Rizikos supratimas
Organinis srautas gali atrodyti kaip stabilus kanalas. Vis dėlto tai gali turėti įtakos algoritmo pakeitimai, techniniai klausimai ar pasenęs turinys. Vadovams reikia išankstinių įspėjimų apie grėsmę atlikimui.
Išsiaiškinkite, kaip mažėjantys reitingai didelės vertės srityse, didėjanti priklausomybė nuo firminės paieškos ar našumo kritimų pakeitus svetainei. Pabrėžkite, kas yra rizikinga.
Pvz., Praradimas matomumu kritinėje produktų linijoje gali reikšti prarastas pajamas, jei jie bus neišreikštos. Kai bus įrėminta verslo prasme, SEO riziką lengviau veikti.
Efektyvumo rodikliai
Vadovai yra orientuoti į grįžimą. Jie nori sužinoti, kur SEO yra veiksmingiausias, kur gali būti švaistomi ištekliai ir kaip investuoti protingesnes investicijas.
Parodykite, kurie turinio tipai veikia geriausiai, kokias SEO iniciatyvas išsaugo mokamas žiniasklaidos išlaidas arba kur organinis srautas suteikia stipresnius konversijų rodiklius nei kiti kanalai.
Taip pat nustatykite mažai veikimo turtą, kurį reikia tobulinti. Padėkite vadovybei pamatyti SEO kaip augimo ir efektyvumo svertą.
SEO duomenų pavertimas strateginėmis istorijomis
Kai suprantate, kas svarbu vadovams, turite paversti SEO duomenis tiesmukišku, veiksmingu pasakojimu.
Vien tik pranešimai nesukelia sprendimų. Istorijos daro.
Stiprus SEO pasakojimas atlieka keletą paprastų žingsnių:
Pradėkite nuo verslo iššūkio
Atidarykite su atitinkama problema. Ar matomumas patenka į pagrindinę rinką? Ar praleidžiamas sparčiai augantis segmentas?
Pradėkite nuo problemos ar galimybės, kuri turi verslo svarbą.
Palaikykite tai tinkamais duomenimis
Atneškite svarbią SEO metriką. Naudokite tik tai, kas perkelia istoriją į priekį, pavyzdžiui, paieškos paklausą, reitingų tendencijas ar eismo poslinkius. Laikykitės sutelkto ir lengvai sekamas.
Aiškumui naudokite vaizdus
Vadovai nenori tankių stalų. Naudokite paprastus vaizdus, tokius kaip diagramos ar palyginimai, kurie iškart patvirtina įžvalgą. Pranešimui suvokti turėtų užtrukti kelias sekundes.
Nuoroda į komercinį poveikį
Paaiškinkite, kaip SEO našumas jungiasi su verslo rezultatais.
Pvz., Sumažėjęs pagrindinės kategorijos reitingų kritimas gali turėti įtakos dujotiekiui, arba padidėjęs organinis matomumas gali sumažinti mokamų paieškos išlaidas. Akivaizdu, kad pajamų, išlaidų ar augimo tikslų susiejimas.
Pabaiga aiškiomis rekomendacijomis
Pabaiga, kas turi įvykti. Kas turėtų būti prioritetas? Koks yra potencialas aukštyn ar neigiamas? Pateikite aiškų kelią į veiksmus, o ne tik analizę.
SEO pasakojimas yra strateginis įgūdis
SEO programos stiprumas nėra tik tai, kiek duomenų ji užfiksuoja. Tai slypi tuo, kaip aiškiai šie duomenys naudojami norint paveikti verslo sprendimus.
Įmonių lygiu SEO atspindi rinkos signalus, klientų ketinimus ir konkurencinius pokyčius. Teisingai įrėminta, tai tampa strateginiu pranašumu.
Vadovams nereikia suprasti techninės detalės. Jie turi žinoti, kaip SEO palaiko savo tikslus. Jūsų vaidmuo yra sujungti taškus tarp paieškos elgesio ir verslo poveikio.
Kai SEO ataskaitos nustoja būti technine santrauka ir pradeda tapti verslo įžvalgos varikliu, jis uždirba savo vietą prie stalo.
Daugiau išteklių:
Teminis vaizdas: „Gorodenkoff“/„Shutterstock“