„Google“ lyderiai pasidalino naujomis įžvalgomis apie AI ieškant ir apie SEO ateitį šios savaitės „Google Search Central Live“ konferencijoje Madride.
Ši ataskaita pagrįsta kruopščia Aleyda Solis, kuris dalyvavo renginyje ir atkreipė dėmesį į pagrindinius dalykus.
Renginyje dalyvavo „Google“ paieškos santykių komandos pokalbiai, įskaitant Johną Muellerį, Danielį Weisbergą, Moshe Samet ir Ericą Barbera.
Atskleista „Google“ LLM integracijos architektūra
Muelleris paaiškino, kaip „Google“ naudoja didelius kalbų modelius (LLMS)-metodą, vadinamą „Retrival“ padidintu karta (RAG), ir įžeminimą, kad sukurtų AI varomus paieškos atsakymus.
Anot Muellerio skaidrių, procesas veikia keturiais etapais:
- Vartotojas patenka į klausimą.
- Paieškos variklis randa svarbią informaciją.
- Ši informacija naudojama „pagrįsti“ LLM.
- LLM sukuria atsakymą su palaikančiomis nuorodomis.
Ši sistema yra sukurta taip, kad atsakymai būtų tikslūs ir susieti su jų šaltiniais, spręsdama susirūpinimą dėl AI sukurtų klaidų.
Johnas paaiškina, kaip jie integruoja LLMS su paieška su RAG / Growing, kuri skirta AI apžvalgoms #Sclmadrid pic.twitter.com/ktmgazsu1x
– Aleyda Solis 🕊️ (@Aaleyda) 2025 m. Balandžio 9 d
AI funkcijoms nereikia specialaus optimizavimo
„Google“ SEO profesionalams leido suprasti, kad AI funkcijoms nereikia jokių papildomų patarimų.
Čia yra pagrindiniai dalykai:
- PG įrankiai vis dar yra nauji ir toliau keisis.
- Vartotojo elgesys naudojant AI paiešką vis dar auga.
- PG duomenys rodomi naudojant tradicinius paieškos duomenis paieškos konsolėje.
- Nėra atskiro skilimo, panašiai kaip su rodomais fragmentais.
„Google“ skatina pranešti apie bet kokias neįprastas problemas, tačiau kol kas pakanka laikytis jūsų dabartinės geriausios SEO praktikos.
„Google“: „Google AI“ funkcijoms nereikia optimizuoti: jos per daug nauji, vartotojo elgesys labai keičiasi, į juos atsižvelgiama į GSC, bet nėra suskaidyti 👀 #Sclmadrid pic.twitter.com/vzgy4th1yu
– Aleyda Solis 🕊️ (@Aaleyda) 2025 m. Balandžio 9 d
Struktūriniai duomenys išlieka būtini AI pasaulyje
Nepaisant AI pažangos, struktūruoti duomenys yra svarbūs. Konferencijos metu „Google“ patarė, kad turėtumėte:
- Naudokite palaikomus struktūrizuotus duomenų tipus.
- Patikrinkite tinkamų schemų „Google“ dokumentaciją.
- Supraskite, kad struktūruoti duomenys kompiuteriams lengviau skaityti ir indeksuoti jūsų turinį.
Nors PG gali dirbti su nestruktūrizuotais duomenimis, naudojant struktūrizuotus duomenis, paieškos rezultatuose suteikiami aiškus pranašumas.
„Google“ vis dar rekomenduoja naudoti struktūrizuotus duomenis AI paieškos pasaulyje – sutelkdami dėmesį į tuos dalykus, kurie iš tikrųjų matomi SERP 👀 @Johnmu #Sclmadrid pic.twitter.com/it3mjraffc
– Aleyda Solis 🕊️ (@Aaleyda) 2025 m. Balandžio 9 d
Kontroliuojant AI pagrįstus turinio pristatymus
Svetainių savininkams, kurie yra atsargūs, kaip jų turinys rodomas AI funkcijose, „Google“ paaiškino keletą būdų, kaip jį valdyti:
- Naudokite robotus
nosnippet
Žyma atsisakyti AI apžvalgų. - Pridėkite meta etiketę kaip
<meta name="robots" value="nosnippet">
. - Apvyniokite tam tikrą turinį a
<div data-nosnippet></div>
. - Apribokite nurodyto teksto kiekį
<meta name="robots" value="max-snippet: 42">
.
Šios parinktys veikia taip pat, kaip ir tradicinių paieškos fragmentų valdikliai.
Galite atsisakyti AI apžvalgų naudodami „Robots Nosnippet“ konfigūracijas, nes „Google“ mano, kad jie yra paieškos funkcija #Sclmadrid pic.twitter.com/ftqnba8dk4
– Aleyda Solis 🕊️ (@Aaleyda) 2025 m. Balandžio 9 d
AI paieškos ataskaitų teikimas ir analizė
Taip pat buvo aptartas „Google“ požiūris į ataskaitas.
Remiantis „Google“ skaidrėmis, kuriomis dalijasi „Solis“:
- AI paieškos duomenys yra įtraukti į bendrus paieškos konsolės duomenis.
- Nėra atskiros ataskaitos vien tik AI funkcijoms.
- AI duomenų skiedimas atskirai gali sukelti daugiau painiavos vartotojams.
- Dėl privatumo problemų neketina pranešti apie „Dvynių naudojimą“ atskirai, nors tai gali pasikeisti, jei bus matomi nauji modeliai.
Klausimas „Google“: ar galėsime sekti AI apžvalgas per „Google“ paieškos konsolę?
* Šiuo metu dėl to, kokie nepastovūs jie yra, jie sukels daugiau painiavos nei pagalbos.
* Su AIO nėra kažkas ypatingo, kurį jums reikia padaryti, tai tik paieškos rezultatų dalis. pic.twitter.com/mnci7tkkmy
– Aleyda Solis 🕊️ (@Aaleyda) 2025 m. Balandžio 9 d
Paklausiau „Google“, ar bus konsolė, rodanti duomenis iš „Gemini“ naudojimo / paieškos elgesio, kad padėtų informuoti apie jų poveikį ir sutaptų su tradicine paieška, ypač naudojant AI režimą: jis dar neplanuojamas dėl, be kita ko, įtakos privatumui … pic.twitter.com/nx3noei0mb
– Aleyda Solis 🕊️ (@Aaleyda) 2025 m. Balandžio 9 d
Llms.txt ir būsimi standartai
Buvo diskusija apie galimą failą, vadinamą llms.txt, kuri veiktų kaip robots.txt, bet kontroliuoti AI naudojimą. Muelleris pažymėjo, kad šis failas „turi prasmę tik tuo atveju, jei sistema nežino apie jūsų svetainę“. (perfrazuota)
Papildomas sluoksnis gali būti nereikalingas, nes „Google“ jau turi daug duomenų apie daugumą svetainių. „Gemini“ ir „Vertex AI“ mokymams „Google“ dabar naudoja „Robots.txt“ vartotojo agento žetoną, kuris neturi įtakos paieškos reitingams.
.@Johnmu Apie LLMS.TXT: prasminga tik tuo atveju, jei sistema nežino apie jūsų svetainę, todėl per trumpą laiką ji gali būti prasminga, tačiau nesitiki, kad tai yra kažkas, į ką „Google“ atsižvelgs, nes „Google“ jau turi daug duomenų, tikrąjį svetainių turinį. … pic.twitter.com/edsgjbsys
– Aleyda Solis 🕊️ (@Aaleyda) 2025 m. Balandžio 9 d
SEO tęstinis aktualumas AI varomame pasaulyje
Konferencija leido suprasti, kad pagrindinis SEO darbas vis dar yra labai svarbus. Pagrindiniai punktai yra:
- Liko pagrindinės SEO užduotys, tokios kaip tikrinimas, indeksavimas ir turinio optimizavimas.
- PG įrankiai prideda naujų galimybių skaitmeninei rinkodarai, o ne pakeičia senus metodus.
- SEO profesionalai gali panaudoti savo įgūdžius besikeičiančiame kraštovaizdyje.
Ši žinia džiugina: jei turite stiprius SEO pagrindus, galite prisitaikyti prie naujų AI įrankių, visiškai nepersvarstydami savo strategijos.
Kokia SEO ateitis su LLM?
* SEO pagrindinis darbas: nuskaitymas, indeksavimas … nė vienas iš jų neišnyks
* AI nekeičia skaitmeninės rinkodaros, AI prideda daugiau
* Mes turime galimybę pritaikyti savo patirtį naujai technologijai#Sclmadrid pic.twitter.com/egg7iHievc
– Aleyda Solis 🕊️ (@Aaleyda) 2025 m. Balandžio 9 d
Pramonės padariniai
„Solio“ aprėptis rodo, kad „Google“ daugiausia dėmesio skiria vartotojų poreikiams, pridedant naujas funkcijas. Didelė žinutė yra ir toliau teikti kokybišką turinį ir tvirtus techninius pagrindus. Nors AI kelia naujų iššūkių, tikslas gerai aptarnauti vartotojus nesikeičia.
Lieka kai kurie iššūkiai, pavyzdžiui, neturėti atskirų pranešimų apie AI funkcijas. Tačiau kadangi šios savybės subręsta, netrukus gali būti tikslesni duomenys.
Kol kas SEOS turėtų toliau naudoti struktūrizuotus duomenis, laikydamiesi jų patikrintos SEO praktikos ir neatsilikti nuo naujų pokyčių.
Norėdami gauti daugiau įžvalgų iš konferencijos, skaitykite visą „Solis“ tinklalapio aprėptį.
Pateiktas vaizdas: žemiau „Sky.Shutterstock“