„Yelp“ pateikė antimonopolinį ieškinį „Google“ dėl konkurencijos slopinimo ir ieškotojų laikymo jos aptvertame sode.
Praėjus beveik mėnesiui po to, kai „Google“ buvo paskelbta monopoline, „Yelp“ pateikia teisinius skundus dėl SERP funkcijų naudojimo, siekiant išlaikyti srautą savo svetainėje, ir neteisėto „Yelp“ turinio nuskaitymo ir naudojimo.
Generalinio direktoriaus pareiškime „Yelp“ pateikia įdomių mokslinių tyrimų apie SERP funkcijų poveikį organiniam srautui ir numanomoms pajamoms.
Išskyręs nurodytus dokumentus ir palyginęs juos su savo išvadomis iš +7 000 rezultatų, galiu patvirtinti, kad daugumos SERP funkcijų poveikis srautui yra neigiamas.
Daugelis įmonių neturi supratimo apie SERP funkcijų poveikį srautui ir apie tai, kaip sukurti strategijas, į kurias atsižvelgiama.
Spustelėkite Drainer
SERP funkcijos yra Google būdas papildyti paieškos rezultatus potencialiai naudingais tiesioginiais atsakymais.
Ieškote įkvėpimo, o „Google“ rodo vaizdus ir vaizdo įrašų karuseles. Ieškote produktų, o „Google“ rodo netoliese esančias parduotuves, kuriose jie parduodami, arba produktų, kuriuos galite įsigyti internetu, karuseles.
Įmonėms naudinga tai, kad jos gauna kanalą klientams, turintiems stipresnį pirkimo ketinimą. Rizika yra ta, kad „Google“ siunčia mažiau srauto.
Kai kuriais atvejais SERP funkcijos gali padaryti visą SEO raktinių žodžių klasę nereikalingą.
Yelp pranešime cituojamas įdomus Fubel ir kt. straipsnis iš Vokietijos: „Be reitingų: SERP funkcijų poveikio natūraliems paspaudimų rodikliams tyrimas“, kuriame pabrėžiamas SERP funkcijų poveikis srautui.
Uola pažymi:
Tikslas: Tyrimu buvo siekiama išsiaiškinti, kokiu mastu SERP funkcijos išplečia arba slopina natūralių rezultatų paspaudimus.
Metodas: Tyrėjai palygino numatomą PR su faktiniu SERP funkcijų PR per šešis milijonus paspaudimų, 24 milijonus parodymų, 67 000 raktinių žodžių ir 43 el. prekybos parduotuvėse 2022 m. gegužės–rugpjūčio mėn. Norėdami sumažinti triukšmą, jie išfiltravo visus rezultatus, mažesnius nei 20 parodymų.
Rezultatai: Daugumos SERP funkcijų buvimas kenkia PR. Dauguma SERP rodo nuo keturių iki šešių SERP funkcijų.
Kai kurios SERP funkcijos sumažina visų žiniatinklio rezultatų paspaudimų skaičių; kiti sumažina pirmųjų trijų rezultatų paspaudimų skaičių ir padidina juos kitiems. Tačiau dauguma SERP funkcijų pagerina jose susietų svetainių PR ir sumažina jį visiems kitiems.
Malonu matyti moksliškai ištirtas SERP funkcijas. Vienas iš iššūkių tiriant SERP funkcijas ir „Google“ rezultatus apskritai yra tai, kad išvados greitai pasensta, nes „Google“ atlieka tiek daug pakeitimų.
SERP išdėstymai gali keistis kasdien, o Google nuolat pristato naujas SERP funkcijas. Vienas iš pavyzdžių yra apsipirkimas, kai nuo tyrimo pradžios (2023 m.) „Google“ pristatė nemokamus sąrašus ir užklausų patobulinimus.
Norėdamas papildyti straipsnį, aš atlikau savo 1 000 atsitiktinių raktinių žodžių analizę iš 7 869 rezultatų (JAV) ir radau sutampančius rezultatus:
- Ekologiški rezultatai dažniausiai rodomi 2 pozicijoje (73,6 %), o ne 1 (51,5 %).
- Žinių diagramos yra SERP funkcija, dažniausiai rodoma 1 pozicijoje, po to seka populiarūs produktai (5,7 %).
- Diskusijos ir forumai dažniausiai vyksta nuo 3 iki 6 pozicijų.
- Vaizdo įrašų ir vaizdų karuselės dažnai rodomos 4–6 pozicijose.
- Susijusios paieškos arba populiarūs produktai dažnai rodomi 6–9 pozicijose.
Panašu, kad žinių diagramos yra labiausiai paspaudimų reikalaujanti SERP funkcija, turinti didesnį poveikį mobiliesiems dėl jų užimamo ekrano nekilnojamojo turto.
Susiję su Vokietijos mokslinio tyrimo išvadomis, iš paieškų, kurios pateikia žinių diagramą, sunku gauti pinigų, nes vartotojai tyrinėja temą. Todėl „Google“ išlaiko vartotojus platformoje tol, kol jie išreiškia didesnį sandorio ketinimą.
Pavyzdys yra raktinis žodis „vyrų plaukų augimas“, kai „Google“ rodo skelbimus, natūralių produktų sąrašus ir žinių kortelę.
Kitas pavyzdys yra raktinis žodis „draudimo polisai“, kai „Google“ rodo išskirtinį fragmentą ir žinių kortelę.
Poveikis daug sunkesnis mobiliuosiuose įrenginiuose, kur „Google“ pateikia atsakymą ir daugelis natūralių rezultatų tampa nereikalingi.
Strategiškai SERP funkcijos negali pakeisti reitingo Nr. 1, tačiau jos gali padidinti srauto grąžą, jei esate 10 geriausių rezultatų. Svarbiausia, kad SERP funkcijos būtų įtrauktos į jūsų SEO strategiją, yra a) jų stebėjimas ir b) atitinkamas raktinių žodžių prioritetas.
Norint stebėti, jums reikia sprendimo (trečiosios šalies įrankio arba savo sprendimo su API kūrimo), kuris padėtų suprasti, kurie raktiniai žodžiai rodo kokią SERP funkciją laikui bėgant.
Tam tikros SERP funkcijos, pvz., žinių diagramos ir vietiniai paketai, gali žymiai sumažinti paspaudimų skaičių. Visa paieškų apimtis pasaulyje nesvarbu, jei nesulaukiate paspaudimų.
Norėdami nustatyti prioritetus, turite suskirstyti raktinius žodžius pagal pirmenybę pagal Vokietijos tyrimo rezultatus ir mano analizę: tikslinės vaizdo karuselės, nemokami pirkinių sąrašai ir vaizdo įrašų karuselės.
Vis dėlto viena SERP funkcija kelia didesnę riziką nei bet kuri kita: AI apžvalgos. Pasaulyje, kuriame vartotojai gauna tiesioginius atsakymus į sudėtingus klausimus iš LLM, lieka mažiau vietos SERP funkcijoms, kurios naudingiausios trumpesnėms paieškos užklausoms.
Sundaras Pichai: „Žmonės jį naudoja ieškodami visiškai naujais būdais ir užduoda naujų tipų klausimus, ilgesnes ir sudėtingesnes užklausas, net ieško su nuotraukomis ir atgauna tai, ką žiniatinklis gali pasiūlyti.
AI poveikis paieškai taip pat yra tikroji Yelp ieškinio motyvacija.