Koks turėtų būti prieigos prie socialinės žiniasklaidos amžiaus apribojimas ir kaip tai prasmingai ir veiksmingai įgyvendinti?
Dabartinės amžiaus nustatymo priemonės iš esmės yra neveiksmingos ir priklauso nuo vartotojo sąžiningumo. Ir nors buvo pasiūlyta įvairių alternatyvų, kurios netgi gaminamos kai kuriose programose, nėra galutinio sprendimo, kuris leistų jaunimui meluoti apie savo amžių, kad galėtų užsiregistruoti.
Arba yra?
Australijos vyriausybė yra paskutinė, pasiūliusi vykdytinus amžiaus apribojimus socialinės žiniasklaidos platformoms, apribodama jas paaugliams iki 16 metų, tačiau vėlgi, be perspektyvių amžiaus tikrinimo sistemų, tai yra viskas, pasiūlymas išryškina problemą, be priemonių jai spręsti. . Australijos vyriausybė teigia, kad ji išbando kelis amžiaus tikrinimo metodus, tačiau pateikta nedaug informacijos, todėl kol kas nežinome, ar jis iš tikrųjų turi veiksmingą sprendimą.
Panašūs pasiūlymai dėl amžiaus apribojimo jau buvo pateikti Danijoje, Floridoje, JK ir įvairiuose kituose regionuose, tačiau vėlgi, jei nėra tikros priemonės, kuriomis platformoms būtų galima atsiskaityti, kol kas sprendimo tikrai nėra.
Taigi, nors įstatymų leidėjai sako teisingus dalykus, sunku žinoti, ar jie teisėtai tiria tai, ar jos viešasis ryšys sukasi, kad laimėtų daugiau balsų.
Viena iš įmonių, kuriai turėtų didžiausią poveikį bet koks toks taisyklių pakeitimas, būtų „Meta“, o iš dalies ji iš tikrųjų siekia priversti „Google“ ir „Apple“ taikyti amžiaus apribojimus programų atsisiuntimo lygiu. Meta pasiūlymas reikalauja, kad jaunesni nei 16 metų naudotojai gautų tėvų leidimą atsisiųsti visas programas, kurios, kaip manoma, patenka į bet kokius klasifikavimo parametrus.
Atrodo, kad tai būtų veiksmingesnis sprendimas, nei palikti programas nustatyti savo patvirtinimo parametrus. Taikant labiau centralizuotą OS lygio metodą, būtų galima išspręsti daugelį problemų, susijusių su bent vienodo sprendimo masteliu, o „Apple“ ir „Google“ paskyroms jau reikalingas tėvų sutikimas. Šis pasiūlymas vis dar svarstomas, bet bent jau iš pirmo žvilgsnio jis apimtų daugelį pagrindinių aspektų.
Tačiau vėlgi verta atkreipti dėmesį, kurioms programėlėms toks poveikis būtų didžiausias, o kurioms būtų naudinga.
Žinoma, „Meta“ pralaimėtų, jei jaunesniems nei 16 metų naudotojams būtų staiga užblokuotos programos. Bet žinote, kas pralaimėtų daugiau? Pranešama, kad 20 % iš 850 milijonų aktyvių Snapchat vartotojų yra jaunesni nei 17 metų, o trečdalis visos TikTok auditorijos JAV yra 15 metų ar jaunesnės.
Abi programos turėtų daug daugiau prarasti, jei būtų įgyvendintos tokios taisyklės. Ir nors „Meta“ viešai remia naujas amžiaus apribojimų įgyvendinimo priemones, ji taip pat sumažina amžiaus reikalavimus „Horizon Worlds VR“ socialinei patirčiai. Jei manote, kaip tai daro Meta, kad tai yra socialinių tinklų sąveikos ateitis, atrodo, kad Meta noriai siekia apribojimų senosios mokyklos paradigmoje, o kitame etape vėl sukuria tą pačią problemą.
Galbūt tada „Meta“ tikisi, kad bet kokios tokios priemonės paveiks tik trumpą laiką, bet labiau pakenks konkurentams, o tuo pačiu metu šie VR pokyčiai bus paslėpti po radaro, o reguliavimo institucijos skiria mažiau dėmesio.
Taigi, ar tai iš tikrųjų įmanoma ir ar reikėtų nustatyti amžiaus ribas?
Na, vis daugėja įrodymų, kad socialinės žiniasklaidos naudojimas gali būti žalingas paaugliams, todėl galbūt prieigos apribojimai sumažins šį susirūpinimą. Tačiau vis tiek daug to yra per mažai, per vėlu, o dar nematome tikrai gyvybingo aptikimo ir atribojimo proceso.
Kol to neturime, pasiūlymai dažniausiai yra viešųjų ryšių sukimas, į kurį verta atkreipti dėmesį, kada ir kaip jie paskelbiami.