„Nubank“ imasi pirmųjų preliminarių žingsnių į mobiliojo ryšio tinklų sritį, nes NYSE prekiaujamas Brazilijos neobankas keliautojams teikia eSIM (įterptosios SIM) paslaugą. Ši paslauga suteiks klientams prieigą prie 10 GB nemokamo tarptinklinio interneto daugiau nei 40 šalių, nereikės išjungti esamos fizinės SIM kortelės arba eSIM.
Paleidimas įvyko netrukus po to, kai pirmą kartą pasirodė naujienos, kad Brazilijos nacionalinė telekomunikacijų agentūra (ANATEL) tyliai planavo „Nubank“ tapti mobiliojo virtualaus tinklo operatoriumi (MVNO), bendradarbiaudama su belaidžio ryšio milžine „Claro“. Nors šis planas tebėra ankstyvosiose stadijose, o „Nubank“ nepatvirtino jokios paleidimo informacijos (bendrovė taip pat atsisakė komentuoti šį straipsnį), dabar galime patvirtinti, kad jis bent jau žengia į mobiliojo ryšio tinklo sritį – tai auga tendencija. fintech brolija.
Nuo neobankų iki neo-MVNO
„Neobanks“ – naujos rūšies finansų įstaigos, kurios veikia kaip skaitmeniniai konkurentai įsitvirtinusiems bankininkystės operatoriams – seka tradicinių bankų pėdomis, siūlydami papildomas paslaugas naujiems klientams, pvz., biudžeto sudarymo įrankius, duomenų ir išlaidų įžvalgas bei lengvą prieigą prie akcijų rinka. Nors neobankų populiarumas išaugo, MVNO (mobiliojo virtualiojo tinklo operatorius) rinka taip pat išpopuliarėjo dėl eSIM, debesų ir trečiųjų šalių programinės įrangos plitimo, dėl kurios skaitmeninio platinimo strategijos tampa beprotiškos.
„Nubank“ yra šių tendencijų sankirtoje.
Dešimties metų gyvuojanti Brazilijos įmonė pastaruoju metu siautėjo, jos vertinimas per pastaruosius metus išaugo maždaug 170%, o kovo mėnesį pasiekė visų laikų rekordą – 58 mlrd. Bendrovė svyravo nuo 9 mln. USD grynojo nuostolio 2022 m. iki 1 mlrd. USD grynojo pelno praėjusiais metais. Ši tendencija tęsiasi ir 2024 m., kai pirmąjį ketvirtį uždirbo rekordines pajamas, o grynasis pelnas išaugo daugiau nei dvigubai, palyginti su atitinkamu praėjusių metų laikotarpiu. „Nubank“ taip pat aplenkė 100 milijonų klientų pagrindinėse Brazilijos, Meksikos ir Kolumbijos rinkose, kur teikia įvairias paslaugas, įskaitant banko sąskaitas, kredito korteles, paskolas, draudimą, investicijas ir – dabar – mobiliųjų duomenų paslaugą keliautojams.
Naujoji paslauga skirta „Nubank Ultravioleta“ klientams – priemokos prenumeratos, kurią ji pradėjo naudoti prieš trejus metus, su tokiais privalumais kaip draudimas, didesni kredito limitai, pinigų grąžinimas, šeimos sąskaitos ir kt., klientams.
Praėjusį mėnesį „Nubank“ atskleidė, kad žengia į kelionių sektorių, kai netrukus bus atidaryta nauja „pasaulinė sąskaita“, bendradarbiaudama su Europos fintech Wise, siūlanti Ultravioleta abonentams mažus tarptautinius pinigų pervedimus. Šiuo metu bendrovė pradeda teikti eSIM paslaugą tiems, kurie turi suderinamus išmaniuosius telefonus, su 10 GB duomenų keliautojams JAV, Lotynų Amerikoje ir Europoje. „eSIM“ suaktyvinama naudojant „Nubank“ programą, o pagrindinę infrastruktūrą maitina „Gigs“ – platforma, kuri suteikia pradedantiesiems mobiliojo ryšio tinklo tiekėjams viską, ko jiems reikia per vieną API – iš esmės tai, ką „Stripe“ darė finansų srityje, bet mobiliųjų telefonų planams.
„Gigs“ remia tokie kaip „Google“ ankstyvojo etapo rizikos kapitalo padalinys „Gradient Ventures“ ir „Uber“ generalinis direktorius Dara Khosrowshahi.
„Mobiliojo ryšio planų sujungimas yra galingas svertas neobankams, galintis paversti nereguliarius vartotojus kas mėnesį mokančiais abonentais, paskatinti aukščiausios kokybės funkcijų atnaujinimą ir sukurti ekosistemą, kurioje bankininkystė veiktų kaip kelių pridėtinės vertės paslaugų centras“, – „Gigs“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Hermannas. Frankas pasakė „TechCrunch“.
„Nubank“ paleidimo atgarsiai atsispindi kitur „fintech“ kovoje. Vasario mėnesį „Revolut“ – 25 mlrd. Praėjusiais metais Indijos neobankas „Zolve“ taip pat įtraukė mobiliojo ryšio tinklus į savo paslaugų arsenalą, kad imigrantai galėtų ne tik susikurti savo bankininkystę prieš atvykdami į JAV, bet ir mobilioji paslauga taip pat paruošta atvykus.
Tai pabrėžia finansinių paslaugų ir mobiliojo ryšio sinergiją – abi yra būtinos, kad žmonės galėtų veikti šiandien, tačiau tradiciškai abi kliūtys yra panašios, ypač tiems, kurie į šalį atvyksta pirmą kartą. Matėme, kad vežėjai pradėjo teikti bankines paslaugas, kaip T-Mobile darė JAV su T-Mobile Money, o tradiciniai bankai taip pat pasuko kita kryptimi, kaip rodo Brazilijos Banco Inter ir Standard Bank Pietų Afrikoje, kurie abu pradėjo veikti. savo MVNO paslaugas.
„Šiandien mūsų bendravimas su banku jau yra sutelktas į mūsų mobiliojo telefono numerį, skirtą pačiai bankininkystei arba saugumo patikrinimams“, – „TechCrunch“ paaiškino telekomunikacijų pramonės konsultantas, analitikas ir MVNO specialistas Allanas T. Rasmussenas. „Mobiliojo ryšio operatoriai įsitraukia į bankų verslą, patys bando tapti bankais, o tradiciniai bankai ir finansų technologijos daro tą patį, tapdami MVNO.
Tačiau ypač neobankai yra sinergetiški su MVNO: jie abu yra „virtualūs“, o technologija vaidina svarbų vaidmenį atitinkamuose pasiūlymuose, dažnai tik naudojant internetinį palaikymą ir prieigą prie paskyros. Be to, jie abu parduodami kaip turintys mažesnes pridėtines išlaidas, o tai suteikia jiems didesnį judrumą ir galimybę pasiūlyti mažesnes kainas, palyginti su esamais operatoriais. Kaip matėme su „Revolut“ ir dabar „Nubank“, „eSIM“ dar labiau skatina šį kryžminį apdulkinimą, nes jie stengiasi dalytis mintimis, pajamomis ir pasiekti klientų duomenis bei kontaktinius taškus.
„Kad būtumėte sėkmingas kaip MVNO, jums reikia platinimo kanalo – tai pirmasis jūsų pasiūlymo operatoriui išbandymas“, – „TechCrunch“ sakė telekomunikacijų pramonės konsultacijų įmonės „Graystone Strategy“ generalinis direktorius Jamesas Gray'us. „Bankai tai jau turi naudodami „high street banking“ arba per svetaines ir programas. Tačiau pastarasis „Revolut“ perkėlimas – ir įtariu, kad ateityje bus kiti neobankai – yra įdomus, nes tai nėra tradicinės organizacijos. Visa jų užduotis yra mesti iššūkį status quo ir jie tai daro labai sėkmingai bankininkystėje, tad kodėl gi ne bankų telekomunikacijų sintezė? Jie turi kanalus ir prekės ženklo trauką.
MVN… ne?
Vienas nedidelis laimikis: neobankai iš tikrųjų neprisiima MVNO, teikdami savo naujas kelionių eSIM paslaugas. „Revolut“ atstovas spaudai sakė „TechCrunch“ vasario mėn.: „Revolut netampa MVNO, bet bendradarbiauja su 1Global, kuris sujungia daugybę MVNO ir tarptinklinio ryšio prieigos sutarčių į vieną tinklą, kad sukurtų geriausių operatorių pėdsaką visame pasaulyje.
MVNO yra nepriklausomos mobiliojo ryšio paslaugos, sukurtos ant operatorių infrastruktūros, o ten yra daug įvairių mobiliojo virtualiojo tinklo įgalintuvų (MVNE) ir agregatorių (MVNA), kurie padeda įmonėms pradėti mobiliojo ryšio tinklus, pasirūpinti SIM teikimu, atsiskaitymu ir pan. Kaip. Nors „Revolut“ nesiūlo balso ir SMS žinučių arba neskiria telefono numerio, ji vis tiek remiasi operatoriaus infrastruktūra per MVNE, kad pasiūlytų savo prekės ženklo mobiliųjų duomenų paslaugą, o tai labai panašu į „Revolut“ tapimą MVNO.
Tačiau pasivadinus MVNO, gali prireikti papildomos reguliavimo priežiūros. Nors bankai jau yra griežtai reguliuojami kaip finansų įstaigos, priskyrimas telekomunikacijų bendrovei greičiausiai prisiimtų prie tolesnių reguliavimo įsipareigojimų. Tai yra kažkas, ką šiuo metu matome JAV, kai Federalinė ryšių komisija (FCC) bando nustatyti, ar prijungti automobiliai turėtų būti klasifikuojami kaip MVNO, remiantis New York Times pranešimu apie tai, kaip prijungtais automobiliais piktnaudžiaujama. partneriai, kad galėtų sekti savo aukas.
Nors „Nubank“ iš tikrųjų ruošiasi pradėti teikti MVNO paslaugą savo vietinėje Brazilijoje, jos kelionių eSIM paslaugą lengviau pateikti rinkai dėl partnerystės su „Gigs“, nes šis partneris prisiima visus su teritorija susijusius teisės aktų laikymosi sudėtingumus.
„Telekomunikacijos yra labai reguliuojama pramonės šaka visose šalyse, o pagrindinė „Gigs“ vertės pasiūlymo dalis yra ta, kad mes abstrahuojame savo klientams visą reguliavimo sudėtingumą“, – sakė Frankas. „Norėdami tai padaryti, „Gigs“ beveik visada veikia kaip licencijuotas įrašų vežėjas, o tai reiškia, kad reikalavimų laikymosi našta tenka „Gigs“, o ne mūsų klientams. Tai leidžia mūsų klientams pradėti savo mobiliojo ryšio paslaugą, legaliai netapdami reguliuojamos pramonės teikėju.