
„Waymo“ buvo duotas leidimas žemėlapio kelio į San Francisko tarptautinį oro uostą (SFO) per laikiną leidimą – pirmasis žingsnis „Alfabet Company“ pasiūlyme atrakinti potencialiai pelningą savo robotaksės naudojimo atvejį.
Laikinas leidimas, kurį pirmadienio vakarą paskelbė San Francisko meras Danielis Lurie, pradėjo kovo 14 d.
„Waymo“ transporto priemonės oro uoste neveiks savarankiškai. Darbuotojai rankiniu būdu vairuos transporto priemones, kad pažymėtų teritoriją. Tačiau leidimas signalizuoja apie laipsniško požiūrio į Waymo pradžią, galiausiai ten veikiančią komerciškai.
„Šis leidimo žemėlapių sudarymas yra svarbus žingsnis siekiant suteikti„ Waymo “paslaugą milijonams žmonių, kurie kasmet keliauja į miestą ir iš jo“, – teigiama „Waymo“ verslo plėtros ir strateginių partnerystės vadovės Nicole Gavor pranešime. „Daugelis tų keliautojų SFO įtraukė SFO viršuje savo paslaugų plėtros norų sąrašą.“
Leidimas žymi Waymo posūkį, kuriam 2023 m. Nepavyko užtikrinti leidimo, kad būtų pažymėta SFO. Remiantis „TechCrunch“ peržiūrėta susitarime, jis taip pat pateikiamas su kai kuriomis stygomis, įskaitant dalijimąsi duomenimis. Ši kalba greičiausiai bus įtraukta į būsimus susitarimus su miesto ir San Francisko oro uosto komisija, nes Waymo stumia laipsnišką požiūrį, kuris prasideda nuo žemėlapių sudarymo, o po to – autonominiai bandymai su žmogaus saugos operatoriumi, be vairuotojo bandymų ir galiausiai komercinėmis operacijomis.
Remiantis susitarimu, kurį „TechCrunch“ žiūrėjo, „Waymo“ turi pateikti konkrečius duomenis po kiekvienos žemėlapio sesijos kiekvienoje transporto priemonėje. Ši „duomenų sąsajos sutartis“ reikalauja, kad „Waymo“ stebėtų savo transporto priemones, kai jie įeina ir išeina iš oro uosto, ir nurodo laiką, geografinę vietą, identifikavimą, kelionių identifikatorių, operacijų tipą, vairuotoją pagrįstą identifikatorių ir transporto priemonės valstybinio numerio numerį.
Susitarimas taip pat draudžia Waymo naudoti autonomines transporto priemones komercinėms prekėms perkelti. 2023 m. „Waymo“ uždarė savo savarankiškai važiuojančių sunkvežimių programą, o nuo to laiko bendrovė pertvarkė savo pastangas perkelti žmones, o ne paketus. Tačiau kalba apsaugo nuo būsimų komercinio pristatymo pritaikymo, dėl kurio sukėlė susirūpinimą tarp tarptautinės komandų brolijos.
Apribojimas pakako, kad būtų palaimintas Vakarų „Teamsters Western Region“ viceprezidento Peterio Finno palaiminimas.
„Mes norėtume padėkoti merui Lurie už jo vadovybę suburti partijas ir SFO direktorių Mike'ą Nakornkhet'ą už tai, kad sukūrė atsakingo naujos technologijos įgyvendinimo šabloną, kuris atsižvelgia į saugą, darbo vietas ir bendruomenę“, – sakoma Finno pranešime.
Remiantis el. Laiškais, kuriuos tuo metu peržiūrėjo ir pranešė „TechCrunch“, „Waymo“ daugiau nei prieš metus ėmėsi pastangų daugiau nei prieš metus, kad gautų prieigą prie pikapų ir metimų SFO.
Patvirtinimo procesas yra ilgas ir reikalauja atskiro San Fransisko oro uosto komisijos patvirtinimo. Techniškai leidimus galima išduoti oro uosto nuožiūra, praėjusiais metais „TechCrunch“ pasakojo SFO atstovas Doug Yakel.
Vis dėlto tikimasi, kad SFO pareigūnai praėjo procesą, kai „Uber“ ir „Lyft“ pirmą kartą ieškojo prieigos daugiau nei prieš dešimtmetį. Kol kas „Waymo“ turi laikiną prieigos sutartį, skirtą susieti SFO oro uosto kelius. „Waymo“ galiausiai reikės leidimo ant žemės transporto, kad jis veiktų SFO, kuris dar turi būti patvirtintas.