
Nuo pat JAV pristatymo gegužę „Google“ AI apžvalgų funkcija sukėlė prieštaravimų tarp naujienų leidėjų.
Generacinės paieškos įrankis bando tiesiogiai atsakyti į užklausas, sintetindamas informaciją iš žiniatinklio šaltinių į AI sukurtas apžvalgas.
Siūlydamas vartotojams naują patogumo lygį, AI apžvalgos buvo kritikuojamos dėl faktinių netikslumų, skaidrumo stokos apsirūpinant turinį ir atgrasančiomis nuo originalių straipsnių paspaudimų.
Nepaisant pradinio sumažinimo, „Google“ sumažėjo dvigubai – rugpjūčio mėn. išleis apžvalgas dar šešiose šalyse ir papildomomis kalbomis.
AI apžvalgų fonas
„Google“ pristatė AI apžvalgas kaip eksperimentinę pasirinkimo funkciją, kuri nuo to laiko buvo įtraukta į bendruosius paieškos rezultatus.
Užuot įtraukę nuorodas į tinklalapius, AI apžvalgos siekia pateikti išsamų atsakymą natūralia kalba.
Daugelis leidėjų yra susirūpinę, kad AI apžvalgos gali kanibalizuoti jų natūralios paieškos srautą, patenkindamos vartotojų užklausas, nereikalaujant paspaudimų.
Taip pat yra skundų, kad „Google“ perpakuoja ir publikuoja turinį be priskyrimo ar pajamų pasidalijimo.
Publikos režisieriai kalba
Interviu su Niemano žurnalistikos laboratorija Harvarde septyni pagrindiniai auditorijos strategijos ekspertai pasidalijo savo perspektyvomis, kaip prisitaikyti prie AI apžvalgų trikdžių.
Veronika de Souza Niujorko viešasis radijas pabrėžė, kad reikia mažinti pasitikėjimą „Google“ kuriant tiesioginius auditorijos ryšius per priklausančius kanalus, pvz., programas ir informacinius biuletenius.
Souza teigia:
„Dvigubai sumažinome žmonių srautą į mūsų O&O (priklausomą ir valdomą) platformas, tokias kaip mūsų programa ir informaciniai biuleteniai… Gera pradžia būtų daugiau skaidrumo apie tai, kurios paieškos užklausų kategorijos pateikiamos.
„Washington Post“. Bryanas Flaherty išreiškė susirūpinimą dėl dezinformacijos rizikos ir našumo duomenų trūkumo iš „Google“.
Flaherty teigia:
„Jei „Google“ praras vartotojus dėl kokybės problemų jos rezultatuose ir AI apžvalgose, vartotojai galėtų ir toliau kreiptis į netradicines paieškos platformas, kurios neturi tiesioginio ryšio su svetainėmis, pvz., „YouTube“ ir „TikTok“, kurios turės poveikis eismui“.
Vermont Public's Mike'as Dougherty'is atkreipė dėmesį į tai, kad apžvalgose nėra aiškių nuorodų į originalius šaltinius.
Dougherty teigia:
„Šis produktas gali lengvai įdėti spustelėjamas citatas į tekstą arba virš jo. Tai netgi galėtų parašyti: „Pasak (leidėjo)…“ taip, kaip viena naujienų agentūra gali pripažinti kitą.
Skotas Brodbekas „Local News Now“ išliko optimistas, kad kokybiška žurnalistika gali nukonkuruoti trumpas AI santraukas.
Brodbeck teigia:
„Jei jūs, kaip naujienų leidėjas, negalite nukonkuruoti trumpos AI parašytos santraukos, manau, kad turite didelę problemą, kurią sukelia ne tik Google ir AI.
Maratas Gazievas IGN pasisakė už gilesnę „Google“ ir patikimų informacijos teikėjų simbiozę, kad būtų laikomasi tikslumo standartų.
Gazievas teigia:
„RAG reikalauja gilių ir simbiotinių santykių su turinio leidėjais ir žiniasklaidos pramone, kad būtų užtikrinta, jog paieškos ir papildymo metu būtų naudojami tik patikimi šaltiniai.
YESEO įkūrėjas Ryanas Restivo perspėjo apie galimą anglies poveikį dėl didelės skaičiavimo galios, reikalingos mastu.
Restivo teigia:
„Mano nuomone, didžiausia problema yra konkurencija, atsirandanti šioje erdvėje… Skaičiavimo, reikalingo tokio masto gamybai, kiekis kenkia mūsų aplinkai.
„LA Times“ Setas Lissas spėjama, kad „Google“ galiausiai gali teikti pirmenybę atsakymų generavimui, o ne nuorodoms į išorines svetaines.
Liss teigia:
„Jei Google nuspręs, kad geriausia išeitis yra išlaikyti visus tuos skaitytojus savo svetainėje, bus daug svetainių, kurios turės rasti kitų būdų, kaip rasti naujų auditorijų.
Išmatuotas optimizmas
Nors dauguma Nieman Journalism Lab kalbintų leidėjų išreiškė abejones, kai kurie jų buvo optimistiškesni.
Sutariama, kad aukštos kokybės, nuodugni žurnalistika pritrauks skaitytojus apsilankyti leidėjų svetainėse, kad gautų visą kontekstą, ne tik trumpą AI santrauką.
Taip pat tikimasi, kad „Google“ ras abipusiai naudingų būdų įtraukti leidėjų turinį jo visiškai neužgrobdama.
Kelias pirmyn
Tobulėjant paieškai, leidėjai tiria prisitaikymo strategijas – nuo pakartotinio investavimo į el. pašto informacinius biuletenius ir programas mobiliesiems iki geriausios į DI orientuotos SEO praktikos kūrimo.
Diskusijose pabrėžiamas iššūkis, kurį dalijasi visi leidėjai – kaip išlikti aptinkamiems ir generuoti srautą / pajamas, kai paieškos sistemos gali tiesiogiai atsakyti į užklausas.
Teminis vaizdas: Marco Lazzarini/Shutterstock