
Praėjusią savaitę 1 dalyje (rasite čia), mes ištyrėme, ar „Google“ AI apžvalgos iš tikrųjų keičia tai, kaip žmonės naudoja paiešką.
Duomenys atskleidė, kad nors vartotojai dažniau lankosi „Google“ su AI apžvalgomis, jie:
- Praleiskite mažiau laiko per vizitą.
- Neįmanoma kurti žymiai ilgesnių ar sudėtingesnių užklausų.
Dabar mes kreipiamės į dar daugiau žiniatinklio ekosistemos klausimą:
Ar „Google“ per AI apžvalgą teikia pažadą „padidinti srautą į ekosistemą“?
Šį teiginį pakartojo abėcėlės generalinis direktorius Sundaras Pichai keliuose forumuose:
- „Apskritai, mes pastebime, kad tai padidėja, ir kai žiūrime į tai kiekvienais metais, mes sugebėjome padidinti srautą į ekosistemą“.1
- „Žmonės tai naudoja norėdami ieškoti visiškai naujų būdų … ir susigrąžinti geriausią, kokį siūlo žiniatinklis.“2
Svetainių savininkams, leidėjams ir turinio kūrėjams tai yra milijono dolerių klausimas.
Be to, jei AI apžvalgos iš tikrųjų skatina didesnį srautą į internetą, jie atspindi paieškos raidą.
Bet jei jie neveda daugiau srauto į internetą, jie potencialiai atspindi reikšmingą „Google“ ir „Open Web“ santykių sutrikimą.
Išnagrinėkime, ką duomenys iš tikrųjų rodo apie srauto modelius prieš ir po AI apžvalgų.
Primenu, kad aš bendradarbiauju su „Panaši Wore“, kad analizuočiau daugiau nei 5 milijardus paieškos užklausų keliose rinkose. Štai ką šis duomenų rinkinys apima:
- Daugiau nei 5 milijardai paieškos užklausų ir 20 milijonų svetainių.
- Vidutinis laikas vietoje, paieškos vienoje sesijoje ir apsilankymai vienam vartotojui „Google.com“ – iš viso ir lyginant JK, JAV ir Vokietiją.
- Raktinių žodžių palyginimas su AI ir be jų, kuriuose analizuojamos paieškos per seansą, vidutinį laiką, praleistą „Google“, ir „Zero-Click“ dalijimąsi.
- Puslapio rodiniai ir laikas, praleistas „Google.com“ raktiniuose žodžiuose, rodant AI apžvalgas, palyginti su raktiniais žodžiais be AI apžvalgų.
- Vidutinis JK, JAV ir Vokietijos užklausų ilgis.
Teiginys: Mes sugebėjome padidinti srautą į ekosistemą
Mano analizės duomenys rodo, kad šis teiginys nėra teisingas.
Tiesą sakant, mano tyrimas atskleidžia AIOS pakelkite nulinio spustelėjimo dalį nuo 72% → 76%.
Vartotojai, kurie palieka „Google“, labiau įsitraukia, kaip minėta 1 dalyje, tačiau didesnė užklausų dalis niekada „negrįžta į internetą“.

Čia svarbu pristabdyti.
Pažvelkite į tai, kiek raktinių žodžių (60% žemiausiame taške, parodyta aukščiau juodos linijos), veda į nulinio spustelėjimo paiešką, net kai „Google“ nerodo AI apžvalgos.
Daugybė raktinių žodžių, kurie augo nuliniuose spvirčiojose po AI apžvalgos, oficialiai pradėtose 2024 m. Gegužės mėn.
Tačiau po įdiegimo matome, kad aiškus nulinių spvirčių padidėjimas AIO raktiniams žodžiams ir plokščiakalnis 2024 m. Lapkričio mėn.-76% (daugiau nei 71,4% 2024 m. Balandžio mėn.).
„Zero-Clicks“ dalis taip pat išaugo dėl ne AIO raktinių žodžių, kuriuos galima paaiškinti SERP funkcijomis, tokiomis kaip rodomi fragmentai.
Pavyzdžiui, „Semrush“ parodo aiškią vaizdo įrašų, rodomų „Wikipedia“ – vienoje didžiausių interneto svetainių, skaičių.

Dėl daugiau SERP funkcijų, tarp raktinių žodžių, rodančių AIOS, palyginti su AIOS, atotrūkis nuo raktinių žodžių, rodančių, kad AIOS, sumažėjo nuo 15,4% 2024 m. Gegužės mėn. Iki 11,4% 2025 m. Vasario mėn.
Štai dar vienas pavyzdys, kuris ginčija „Pichai“ ir „Google“ komandos teiginius:
Paieškos užklausos be AI apžvalgų lemia dvigubai daugiau puslapių peržiūrų kaip tie, kurių AI apžvalgos.
Ta prasme AIOS siunčia mažiau srauto į bendrą ekosistemą, ir tai lemia mažiau puslapių peržiūrų. Tai yra mirties smūgis leidėjams, kurie remiasi skelbimo įspūdžio apimtimi.
Teisingai tariant, galima teigti, kad Pichai požiūris į tai, toje puslapyje iš AIO raktinių žodžių, nuo 2024 m. Gegužės mėn. Išaugo 21,5 proc.
Taigi, jūs galite pažvelgti į tą tendenciją ir pasakyti: „AIO užklausų puslapiai išaugo“, tačiau tai praleidžia daug svarbaus konteksto.

Verdiktas: Šie teiginiai nesako visos tiesos – geriausiu atveju
1 dalyje aš padariau šią išvadą:
Kai atidžiai išnagrinėsime duomenis, išryškėja aiškus modelis: „Google“ teiginiai apie AI apžvalgą iš esmės keičiasi tai, kaip mes ieškome, iš esmės yra pervertinti.
Taip, vartotojai „Google“ lankosi dažniau, tačiau jie praleidžia mažiau laiko per vizitą ir ne kurs žymiai ilgesnes ar sudėtingesnes užklausas. Tai rodo, kad AI apžvalgos sukuria „greito atsakymo“ elgesio modelį, o ne gilesnį įsitraukimą į paiešką.
Ir mano analizės 2 dalis patvirtina tą modelį.
Taip, užklausos šliaužia ilgiau, o iš AIO gaunami paspaudimai yra aukštos kokybės.
Tačiau nulio spaudos augimas prieštarauja teiginiui, kad AIO nuolat siunčia daugiau srauto „atgal į internetą“.

Užklausų ilgio kilimas yra laipsniškas-o ne didmeninis perėjimas prie „visiškai naujo“ elgesio-ir padidėjusi nulinio spustelėjimo skiriamoji geba reiškia, kad daugelis paieškų sustoja „Google“, o ne pasiekia „geriausius, kuriuos siūlo žiniatinklis“.
Įsitikinkite, kad užsiprenumeruokite, nes kitą savaitę aš skelbiu pirmąjį AIO naudojimo tyrimą, kad papildyčiau kiekybinius duomenis, kuriuos paskelbiau per pastaruosius penkis mėnesius, naudodamas kokybines įžvalgas.
Leiskite man pasakyti jums … tai pakeis jūsų paieškos ir LLM optimizavimo modelį.
Padidinkite savo įgūdžius naudodamiesi „Growth Memo“ savaitinėmis ekspertų įžvalgomis. Prenumeruokite nemokamai!
1 Išskirtinis CNBC: CNBC nuorašas: abėcėlės generalinis direktorius Sundaras Pichai kalba su CNBC „Deirdre Bosa“ apie „Uždarymo varpą: viršvalandžiai“ šiandien
2 „Google I/O 2024“: „I/O“ naujai kartai
Feaded Image: Paulo Bobita/Search Engine Journal