Kalbant apie dideles svetaines, pvz., el. prekybos svetaines, kuriose yra tūkstančiai puslapių, negalima nuvertinti tokių dalykų kaip tikrinimo biudžetas.
Tokio tipo svetainėms labai svarbu sukurti svetainę su organizuota architektūra ir sumania vidinio susiejimo strategija.
Tačiau tai darant tinkamai dažnai susiduriama su naujais iššūkiais, kai bandoma pritaikyti įvairius atributus, kurie yra įprasta el. prekybos tema (dydžiai, spalvos, kainų intervalai ir kt.).
Išsamus naršymas gali padėti išspręsti šiuos iššūkius didelėse svetainėse.
Tačiau briaunotas naršymas turi būti gerai apgalvotas ir tinkamai atliktas, kad ir vartotojai, ir paieškos sistemų robotai liktų patenkinti.
Kas yra briaunota navigacija?
Norėdami pradėti, pasinerkime į tai, kas iš tikrųjų yra briaunuota navigacija.
Faceted naršymas daugeliu atvejų yra el. prekybos svetainės šoninėse juostose ir turi kelias kategorijas, failus ir aspektus.
Tai iš esmės leidžia žmonėms tinkinti savo paiešką pagal tai, ko jie ieško svetainėje.
Pavyzdžiui, lankytojas gali norėti violetinio vidutinio dydžio megztinio su juoda apdaila.
Aspektai yra indeksuotos kategorijos, kurios padeda susiaurinti produkcijos sąrašą ir taip pat veikia kaip pagrindinių svetainės kategorijų plėtinys.
Idealiu atveju aspektai turėtų suteikti unikalią kiekvieno pasirinkimo vertę ir, kadangi jie yra indeksuojami, kiekvienas svetainėje esantis aspektas turėtų siųsti aktualumo signalus paieškos sistemoms, užtikrinant, kad visi svarbūs atributai būtų rodomi puslapio turinyje.
Filtrai naudojami rūšiuoti elementus su sąrašų puslapyje.
Nors vartotojas gali tai naudoti norėdamas susiaurinti tai, ko ieško, tikrasis puslapio turinys išlieka toks pat.
Dėl to keli URL gali sukurti pasikartojantį turinį, o tai kelia susirūpinimą SEO.
Yra keletas galimų problemų, kurias gali sukelti briaunotas naršymas, kurios gali neigiamai paveikti SEO. Pagrindinės trys problemos yra susijusios su:
- Pasikartojantis turinys.
- Iššvaistytas nuskaitymo biudžetas.
- Atskiesta nuorodų nuosavybė.
Labai susijusio turinio dalių skaičius ir toliau labai auga, o skirtingos nuorodos gali būti nukreiptos į visas šias skirtingas puslapio versijas, o tai gali sumažinti nuorodų kapitalą ir taip paveikti puslapio reitingavimą bei sukurti begalinę tikrinimo erdvę.
Turite imtis tam tikrų veiksmų, kad užtikrintumėte, jog paieškos sistemų tikrinimo programos nešvaistytų vertingų tikrinimo biudžetų puslapiuose, kurie yra mažai vertingi arba visai nenaudingi.
Kanonizacija
Faset paieškos puslapių pavertimas SEO pritaikytais kanoniniais URL rinkinio nukreipimo puslapiams yra įprasta SEO strategija.
Pavyzdžiui, jei norite taikyti pagal raktinį žodį „pilki marškinėliai“, kuris yra platus kontekste, nebūtų idealu sutelkti dėmesį į konkrečius marškinėlius. Vietoj to, raktinis žodis turėtų būti naudojamas puslapyje, kuriame pateikiami visi galimi pilki marškinėliai. Tai galima pasiekti paverčiant aspektus patogiais URL ir juos kanonizavus.
Pavyzdžiui, Zalando aspektai yra puikūs pavyzdžiai, kai jis naudoja aspektus kaip rinkinio puslapius.
Kai ieškote „Google“ (pilki marškinėliai), galite pamatyti „Zalando“ puslapio reitingą 10 geriausių.
Jei bandysite pridėti kitą filtrą ant pilkų marškinėlių, tarkime, prekės pavadinimą „Adidas“, gausite naują SEO pritaikytą URL su kanoninėmis metažymomis ir tinkamais „hreflangais“ kelioms kalboms šaltinio kode.
https://www.zalando.co.uk/t-shirts/adidas_grey/
<link rel="canonical" href="https://www.zalando.co.uk/t-shirts/adidas_grey/">
<link rel="alternate" hreflang="en-de" href="https://en.zalando.de/t-shirts/adidas_grey/">
<link rel="alternate" hreflang="en-gb" href="https://www.zalando.co.uk/t-shirts/adidas_grey/">
<link rel="alternate" hreflang="en-ie" href="https://www.zalando.ie/t-shirts/adidas_grey/">
Tačiau, jei nuspręsite į šiuos puslapius įtraukti kopiją, būtinai pakeiskite žymą H1 ir atitinkamai nukopijuokite, kad išvengtumėte raktinių žodžių kanibalizavimo.
Noindex
Noindex žymos gali būti įdiegtos, kad praneštų robotams, kurių puslapių neįtraukti į indeksą.
Pavyzdžiui, jei norėjote į indeksą įtraukti puslapį, skirtą „pilki marškinėliai“, bet nenorėjote, kad į indeksą būtų puslapių su kainų filtru, antrojo rezultato žyma „noindex“ jį pašalintų.
Pavyzdžiui, jei turite kainų filtrus su šiais URL…
https://www.exampleshop.com/t-shirts/grey/?price_from=82
…Ir jei nenorite, kad jie būtų rodomi indekse, galite naudoti „noindex“ metarobotų žymą
žymoje:<meta name="robots" content="noindex" />
Šis metodas nurodo paieškos sistemoms „neindeksuoti“ puslapį, filtruotą pagal kainą.
Atminkite, kad net jei šis metodas pašalina puslapius iš indekso, jiems vis tiek bus išleistas tikrinimo biudžetas, jei paieškos sistemos robotai suras tas nuorodas ir aptiks šiuos puslapius. Norint optimizuoti tikrinimo biudžetą, naudoti robots.txt yra geriausias būdas.
Robotai.txt
Faset paieškos puslapių neleidimas naudojant robots.txt yra geriausias būdas valdyti tikrinimo biudžetą. Jei norite neleisti puslapių su kainos parametrais, pvz., „/?price=50_100“, galite naudoti šią robots.txt taisyklę.
Disallow: *price=*
Ši direktyva informuoja paieškos variklius, kad jie netikrintų jokio URL, kuriame yra parametras „price=“, taip optimizuojant tikrinimo biudžetą, neįtraukiant šių puslapių.
Tačiau jei būtų kokių nors siunčiamųjų nuorodų, nukreipiančių į bet kurį URL su šiuo parametru, „Google“ vis tiek galėtų jį indeksuoti. Jei šių atgalinių nuorodų kokybė yra aukšta, galite apsvarstyti galimybę naudoti kanoninį metodą, kad konsoliduotumėte nuorodų kapitalą į pageidaujamą URL.
Priešingu atveju jums nereikės dėl to jaudintis, nes „Google“ patvirtino, kad laikui bėgant jie sumažės.
Kiti būdai, kaip išnaudoti visas briaunotas navigacijos galimybes
- Įdiekite puslapių rūšiavimą su rel=”next” ir rel=”prev”, kad sugrupuotų puslapių indeksavimo ypatybes į visą seriją.
- Kiekviename puslapyje turi būti nuoroda į vaikų ir tėvų puslapius. Tai galima padaryti su džiūvėsėliais.
- Svetainių schemose naudokite tik kanoninius URL, jei pasirinksite kanonizuoti aspektų paieškos puslapius.
- Įtraukite unikalias H1 žymas ir turinį, jei naudojate kanoninius aspektų URL.
- Aspektai visada turi būti pateikti vieningai, logiškai (ty abėcėlės tvarka).
- Įdiekite AJAX filtravimui, kad vartotojai matytų rezultatus neįkeldami puslapio iš naujo. Tačiau visada pakeiskite URL po filtravimo, kad vartotojai galėtų pažymėti savo ieškomus puslapius ir apsilankyti juos vėliau. Niekada neįdiekite AJAX nepakeitę URL.
- Įsitikinkite, kad briaunotas naršymas optimizuotas visiems įrenginiams, įskaitant mobiliuosius, naudojant interaktyvų dizainą.
Išvada
Nors briaunota navigacija gali būti puiki UX, ji gali sukelti daugybę SEO problemų.
Pasikartojantis turinys, išeikvotas tikrinimo biudžetas ir sumažėjęs saitų kapitalas gali sukelti rimtų problemų svetainėje. Tačiau šias problemas galite išspręsti taikydami vieną iš šiame straipsnyje aptartų strategijų.
Labai svarbu kruopščiai planuoti ir įgyvendinti briaunų navigaciją, kad būtų išvengta daugybės problemų, susijusių su briaunuota navigacija.
Daugiau išteklių:
Teminis vaizdas: RSplaneta/Shutterstock
Visos ekrano nuotraukos padarytos autoriaus