Mokamos žiniasklaidos priemonės dažnai traktuojamos kaip kontrolinio sąrašo elementas rinkodaros plane: paleiskite keletą paieškos skelbimų, vykdykite meta kampaniją, galbūt išbandykite „YouTube“, jei liko biudžetas.
Tačiau ne visos mokamos žiniasklaidos priemonės yra sukurtos lygios, o kiekvieno kanalo traktavimas yra greitas būdas sudeginti biudžetą, mažai ką parodyti.
Nesvarbu, ar dirbate namuose, ar valdote kampanijas klientams, supratimas apie įvairius mokamų laikmenų tipus (ir tai, kas kiekvienas iš jų iš tikrųjų tinka), gali padėti jums prioritetuoti tinkamą taktiką, nustatyti realius lūkesčius ir atsakyti į baisų klausimą: „Iš ko mes iš to išeiname?“
Šis straipsnis suskaido pagrindinius mokamų laikmenų tipus su realaus pasaulio pavyzdžiais, kad galėtumėte priimti protingesnius sprendimus, kur išleisti pinigus.
Kas yra mokama žiniasklaida?
Mokama žiniasklaida yra bet kokio tipo rinkodara, kur mokate už savo auditoriją. Tai apima tokius dalykus kaip paieškos skelbimai, socialiniai skelbimai, ekrano reklaminiai skydeliai, vaizdo įrašų išankstinis rodiklis ir net influencerių rėmimai.
Nors mokama žiniasklaida dažnai naudojama pakaitomis su terminu, kainuojančiu už paspaudimą (CPC), svarbu atkreipti dėmesį į diferenciaciją.
Tai yra jūsų rinkodaros strategijos dalis, suteikianti mastą ir kontrolę. Jūs nelaukiate, kol kas nors atras savo tinklaraščio įrašą ar organiškai pasidalys „Instagram“ ritine.
Jūs dedate pinigus už savo žinią, kad patrauktumėte dėmesį dabar.
Mokama žiniasklaida geriausiai veikia, kai ji yra susieta su aiškiu tikslu, pavyzdžiui, vairavimo potencialais, pardavimais ar atsisiuntimais. Be strategijos, tai tik triukšmas su kainų etikete.
Skirtumas tarp uždirbtų, priklausančių ir mokamų žiniasklaidos priemonių
Pagalvokite apie mokamą, valdomą ir uždirbtą žiniasklaidą kaip skirtingus būdus, kaip išsiųsti jūsų žinią. Jums reikia visų trijų mišinių, tačiau kiekvienas tarnauja skirtingai.
- Mokama žiniasklaida yra tada, kai vertini už dėmesį. Pagalvokite apie tokias taktikas kaip paieškos skelbimai, socialiniai skelbimai, remiami įrašai, dukterinės vietos ir kt.
- Priklausanti žiniasklaida yra tai, ką jūs kontroliuojate. Pagalvokite apie tokį turtą kaip jūsų svetainė, tinklaraštis, el. Pašto sąrašas ir socialiniai kanalai.
- Uždirbta žiniasklaida yra tai, ką kiti sako apie tave. Tai dažnai būna apžvalgų, PR aprėpties, socialinių akcijų ir dar daugiau.
Kai kurie uždirbtos žiniasklaidos pavyzdžiai yra šie:
- Socialinis klientų dalijimasis.
- Klientų apžvalgos.
- Išorės žiniasklaidos aprėptis (viešieji ryšiai).
Priklausantys žiniasklaidos pavyzdžiai:
Persidengimas taip pat yra svarbus. Mokama kampanija gali paskatinti srautą į nukreipimo puslapį (priklausančią laikmeną), kurią vėliau pasidalins laimingas klientas (uždirbta žiniasklaida). Kai šie kanalai veikia kartu, jūsų pastangos eina toliau.
Mokamų žiniasklaidos kanalų tipai
Dabar, kai mes nustatėme mokamos žiniasklaidos apibrėžimą, pažvelkime į įvairių tipų mokamų žiniasklaidos kanalų tipus ir tikslus, kuriems jie tarnauja.
Prieš pasinerdami į skirtingus mokamus laikmenų kanalus, taip pat svarbu atkreipti dėmesį į skirtumą tarp skelbimų formatų ir skelbimų kanalų.
AD formatai yra skelbimų tipas, rodomas tam tikrame kanale. AD formato pavyzdys galėtų būti:
Taigi, nors skelbimų formatai yra svarbūs ir priklausys nuo kanalo, žemiau mes sutelksime dėmesį į pačius kanalus.
Yra ir kitų rūšių mokamų žiniasklaidos kanalų, kurie čia nėra išvardyti, pavyzdžiui, tradiciškesni metodai, tokie kaip tiesioginis paštas ar skelbimų lentos. Šie mokami žiniasklaidos kanalai yra labiau fiziniai.
Čia daugiausia dėmesio skirsime skaitmeniniams kanalams.
Mokama paieška
Mokama paieška pateikia jūsų skelbimus konkrečių raktinių žodžių paieškos rezultatų viršuje. Tai dažnai bando pirmieji mokami kanalų rinkodaros specialistai, nes jis nukreiptas į žmones, kurie jau ieško to, ką siūlote.
Tokios platformos kaip „Google“ skelbimai ir „Microsoft“ skelbimai leidžia jums pasiūlyti paieškos terminus, kad jūsų skelbimas parodytų, kai kas nors įveda kažką svarbaus.
„Google“ yra pirmaujanti paieškos variklis rinkos dalimi, kai jos svetainės generuoja 60,4% vartotojų paieškų JAV.
Tai yra aukštas, išmatuojamas ir keičiamas. Tačiau tai taip pat yra konkurencinga, ypač tokiose pramonės šakose kaip teisinės, finansai ar elektroninė prekyba.
Sėkmė čia priklauso ne tik nuo siūlymo. Jūsų nukreipimo puslapis, skelbimo kopija, raktinių žodžių atitikimo tipai ir konversijos stebėjimas „All Matter“. Jūs mokate ne tik už paspaudimus – mokate už galimybę paversti palūkanas į veiksmus.
Mokama socialinė
Mokamos socialinės platformos leidžia jums pasiekti žmones atsižvelgiant į tai, kas jie yra, ne tik tai, ko ieško.
Daugelis platformų siūlo išsamų taikymą, pagrįstą demografiniu rodikliu, interesais, elgesiu ir netgi darbo pavadinimais.
Kai kurios dažniausiai mokamos socialinės platformos apima:
- Meta („Facebook“).
- „Instagram“.
- „LinkedIn“.
- Tiktok.
- „Pinterest“.
- „Snapchat“.
- X („Twitter“).
Dažniausiai pasitaikantis skelbimų formatas socialiniuose kanaluose yra vartotojo naujienų kanale, kai jie slinks. Šiuos skelbimus sudarys vienas (ar daugiau) statiniai vaizdai arba vaizdo įrašas kaip pagrindinis vaizdas.
Tai susiję ne tik su prekės ženklo žinomumu. Daugelis prekės ženklų naudoja „Social“, norėdami skatinti registraciją, pardavimą ar atsisiuntimą. Galite paleisti vaizdo įrašų skelbimus, karuselius, statinius vaizdus ar istorijas, atsižvelgiant į tai, kas tinka jūsų prekės ženklui ir tikslui.
Kai kurios mokamos socialinės platformos yra naudingesnės B2B įmonėms nei B2C prekės ženklams.
Pavyzdžiui, „LinkedIn“ reklamą daugiausia sudaro B2B prekės ženklai, parduodantys savo produktą ar paslaugą kitiems specialistams.
Kitos platformos, tokios kaip „Tiktok“ ir „Snapchat“, gali būti geriau pritaikytos B2C ar elektroninės prekybos prekės ženklams.
Sudėtinga dalis? Kūrybinis nuovargis yra tikras.
Jei dažnai neatnaujinate savo turto ar išbandote skirtingus kabliukus, našumas greitai sumažės. Socialiniams skelbimams reikalinga nuolatinė iteracija, tačiau aukštyn kojomis yra greitis: galite greitai išbandyti idėjas ir gauti grįžtamąjį ryšį.
Programinis ir ekranas
Rodymo reklama yra tai, apie ką dauguma žmonių mano, kad „reklaminiai skelbimai“. Tai yra vaizdiniai skelbimai, kuriuos matote naujienų svetainėse, tinklaraščiuose ar programose, paprastai valdomos per tokias platformas kaip „Google Display Network“ ar programinės pirkimo platformos.
Aukštyn yra mastelis. Galite pasiekti milijonus žmonių internete, nepasikliaudami socialinėmis platformomis. Neigiama? Bakanijos aklumas yra tikras. Jei jūsų kūryba nėra įtikinama, žmonės praeityje slinks.
Štai kodėl „Display“ geriausiai tinka pakartotinei rinkodarai ar palaikyti platesnę kampaniją. Naudokite jį, kad išliktumėte protas, reklamuotumėte ribotą laiką arba padidintumėte supratimą prieš produkto pristatymą. Tik nesitikėkite, kad šaltas srautas konvertuos pirmąjį paspaudimą.
Partnerių rinkodara
Partnerių rinkodara yra būdas padidinti jūsų pasiekiamumą, leidžiant kitiems reklamuoti jūsų produktą už jus. Jūs mokate tik tada, kai jie vairuoja pardavimą ar potencialų klientą, todėl tai yra viena iš turimų žemiausių rizikos mokamų žiniasklaidos galimybių.
Šis modelis ypač gerai veikia tokiose pramonės šakose kaip mada, technologijos, kelionės ir finansai, kur tinklaraštininkai, influenceriai ar turinio svetainės jau turi integruotą auditoriją.
Raktas į filialų darbą? Patikrinkite savo partnerius. Daugybė žemos kokybės srauto iš kuponų svetainių adata nejudės.
Ieškokite filialų, kurie kuria turinį, turi autoritetą ar skatina prasmingą siuntimo srautą.
Ir stebėkite priskyrimą. Filialų skatinami pardavimai dažnai sutampa su kitomis apmokamomis pastangomis, todėl stebėjimas turi būti griežtas.
Mokamos žiniasklaidos pavyzdžiai
Čia skelbimų formatai yra vedę mokamus žiniasklaidos kanalus.
Žemiau pateikiami mokamų žiniasklaidos skelbimų pavyzdžiai iš aukščiau išvardytų populiarių kanalų. Šie pavyzdžiai gali padėti pateikti kontekstą, kai nusprendžia, kokio tipo mokamas laikmenas vykdyti.
Paieškos pavyzdžiai
Ieškant (geriausių tėvų kontrolės programų) „Google“, pirmosios trys pozicijos yra paieškos skelbimų pavyzdžiai.

Vykdydami tą pačią paiešką „Microsoft Bing“, skelbimai atrodo šiek tiek kitaip.
Virš remiamų skelbimų, kuriuose demonstruojami įvairūs prekės ženklai, yra net skyrius, ir trumpas aprašymas apie tai, ką jie daro.

Ieškant tokio produkto kaip („Nike Shoes“ moterims), žemiau esantys skelbimai yra apsipirkimo skelbimų formatas.

Mokami socialiniai pavyzdžiai
Kiekvienos socialinės platformos skelbimų formatai atrodo skirtingai savo atitinkamuose naujienų kanaluose.
Čia yra „LinkedIn NewsFeed“ pavyzdys:

„Facebook“ skelbimo „NewsFeed“ pavyzdys:

„Instagram“ taip pat siūlo skelbimus savo „istorijų“ išdėstyme. Žemiau pateiktas „Fountainhead“ pavyzdys:

Rodyti pavyzdžius
Rodyti skelbimus gali būti visų formų ir dydžių, atsižvelgiant į svetainę ar programą.
Žemiau pateiktas dviejų skirtingų ekrano skelbimų, rodomų viename tinklalapyje, pavyzdys.

Filialų pavyzdžiai
Kartais filialų skelbimus gali būti sunku pastebėti.
Pavyzdžiui, „Listicle“ straipsniai, kuriuose leidėjui moka kiti prekės ženklai, kad būtų įtraukti į „viršutinio“ produkto straipsnį.

Tačiau jei atidžiau pažvelgsite į šio pavyzdžio „reklamos atskleidimą“, pastebėsite, kad šį leidėją prekės ženklai moka už išskirtinį išdėstymą:

Santrauka
Mokama žiniasklaida nebūtinai turi būti spėlionių žaidimas. Kai suprantate, kokį vaidmenį vaidina kiekvieno kanalo vaidmuo, esate daug geresnėje vietoje kurti kampanijas, kurios iš tikrųjų skatina rezultatus, o ne tik įspūdžius.
Nuo raktinių žodžių nukreiptų paieškos skelbimų iki filialų partnerystės ir socialinio pakartotinio nustatymo, kiekvienas mokamas žiniasklaidos tipas turi savo stipriąsias puses. Naudokite juos sąmoningai.
Pagalvokite apie tai, kur yra jūsų auditorija, kaip jiems patinka bendrauti ir kokius veiksmus norite atlikti.
Atminkite: sėkmė nėra vien tik esmė kiekviename kanale. Tai yra apie tinkamą pranešimą tinkamoje vietoje, tinkamu metu.
Daugiau išteklių:
Teminis vaizdas: Lana Sham/Shutterstock