
„Google“ ilgą laiką tvirtai laikėsi paieškos variklio kraštovaizdžio, tačiau ši dominuojanti fanera pradeda rodyti įtrūkimus.
Pastaraisiais mėnesiais reguliavimo kontrolė, visuomenės nepasitikėjimas ir didėjantis nerimas aplink AI paskatino skaitmeninį privatumą į akiratį.
Dabar milijonai vartotojų vertina savo santykius su „didelėmis technologijomis“ ir aktyviai ieško alternatyvų, teikia pirmenybę pasitikėjimui ir anonimiškumu.
Tai, kas kadaise buvo nukreipta į nišą, dabar yra platesnis vartotojų poslinkis, o privatumo pirmiausia paieškos varikliai įgauna pagreitį įvairiose demografijose.
Privatumo poslinkis
Naujausia statistika aiškiai parodo, kad žmonės tampa labiau suprantami privatumo ir nori didesnės kontrolės.
„Norton“ praneša, kad 85% vartotojų visame pasaulyje nori griežtesnių jų duomenų.
JAV daugiau nei 87% rinkėjų vėl apriboja asmens duomenis be sutikimo, o 86% palaikymo ribos, kurias įmonės gali rinkti visų pirma.
Tas supratimas virsta veiksmu.
2024 m. Tyrime nustatyta, kad 51% 18–24 vartotojų aktyviai imasi veiksmų, kad apsaugotų savo skaitmeninį pėdsaką. Tai parodo, kaip žmonės ieško, su akivaizdžiais platformos pasirinkimais ir elgesio pokyčiais.
„DuckDuckgo“, „Drąsus“ ir „Privatumo variklis“ judėjimas
„DuckDuckgo“ yra šio pokyčio priešakyje. Nuo tada, kai jis buvo paleistas 2008 m., Jis išaugo į pagrindinį žaidėją, kuriame kasdien yra daugiau nei 100 milijonų paieškų.
„Brave Search“, integruota į privatumą orientuotą „Brave“ naršyklę, taip pat įgauna pagrindą. DDG sukurtas pagal savo tikrinimo rodyklę ir daugybę „minios gavusių“ šaltinių, DDG yra įsipareigojęs be skelbimų, nešališkų rezultatų.
Drąsus atspindi įrankių, kurie tarnauja vartotojams, o ne reklamuotojams, paklausą.
Šios platformos pabrėžia augantį paieškos parinkčių apetitą tarp augančios vartotojų bazės, kuri atmeta stebėjimą ir palaiko vartotojų agentūrą.
Naujų privatumo variklių kilimas
Sąmoningumas apie duomenų stebėjimą paskatino daugiau vartotojų ieškoti paieškos sistemų, kurios nesikreipia į stebėjimą pagrįstus verslo modelius.
Tradiciniams varikliams, tokiems kaip „Google“ ir „Bing“, kilo gaisras, kad būtų galima nuimti vartotojų duomenis, kad būtų galima kurti tikslinę reklamą.
Priešingai, pirmiausia privatumo paieškos sistemos įgauna trauką atmesdami stebėjimą, elgesio profiliavimą ir duomenų saugojimą, suteikdamos vartotojams daugiau kontrolės ir skaidrumo dėl jų paieškos veiklos tvarkymo.
Nors „DuckDuckgo“ yra pagrindinis bėgikas, kai kalbama apie į privatumą orientuotus paieškos sistemas, šioje kategorijoje yra nemažai žaidėjų. Norėdami geriau juos suprasti, susisiekiau su jų komandomis, kad giliau būtų giliau, nei ką tik rasta informacija.
Šveicarijos

Vienas kylantis varžovas yra „Swisscows“-Šveicarijoje įsikūręs variklis, kuris neseniai pažymėjo savo 10 metų etapą.
Tai daugiau nei paieškos variklis; Tai visa ekosistema, turinti užšifruotus pranešimus, saugią debesies saugyklą, VPN paslaugas ir AI varomą suvestinės įrankį, orientuotą į privačių vartotojų duomenų išlaikymą.
Maždaug 25 milijonai paieškų per mėnesį ir Šveicarijos vartotojų bazė, JAV ir Vokietija, Šveicarijos produktai išsiskiria suaugusiųjų ir smurtinių turinio filtravimu, todėl jis yra populiarus tarp pedagogų ir šeimų.
Jos rezultatai yra iš savo indekso ir drąsaus, pasirinkto pagal savo privatumo pirmąjį požiūrį.
„Mes ne individualizuojame ir profilio vartotojus“, – pasakojo komanda. „Tai reiškia, kad paieškos rezultatai be manipuliavimo be manipuliavimo.“
„Swisscows“ taip pat investuoja į semantinę paiešką ir AI, siekdama ne kurti pokalbių programų, bet pagerinti informacijos atradimo ir tendencijų įžvalgų, užsimindama apie etiškesnį AI ieškant.
Pradėti
Kitas svarbus žaidėjas yra „StartPage“, kuris veikia iš Nyderlandų. Bendrovė taip pat sukūrė privačią naršymo programą, kuri per metus tvarkė milijardus paieškų.
„StartPage“ taip pat neužsiima vartotojo profiliavimu. Tai reiškia, kad pagal nutylėjimą nėra stebėjimo, jokių slapukų ir IP adresų saugojimo.
Vartotojai gauna rezultatus iš „Google“ ir „Bing“, tačiau neturi duomenų rinkimo, kuris paprastai būna su jais.
„Žmonės yra tiesiog stebimi“, – sakė „StartPage“ komanda. „Kai AI tampa labiau įterpta į paiešką, privatumo paklausa tik didėja. Pasitikėjimas priklauso nuo aiškios politikos ir įsipareigojimo nekeisti vartotojo teisių.“
MOJEK
Tada yra „Mojeek“, nepriklausomas variklis su indeksavimo ir serverių infrastruktūra.
Skirtingai nuo privatumo sąmoningų priemonių, kurios „Piggacy“ atsitraukia didesnius indeksus, „Mojeek“ savo krūvą naudoja iš vieno iš tvariausių JK duomenų centrų.
Iki 2022 m. Jos rodyklė pateko į 6 milijardus puslapių, tai yra didelis savininkas atskirai.
„Mojeek“ nesaugo paieškos istorijų, nenaudoja slapukų ar stebi vartotojus. Tai visiems pateikia tuos pačius rezultatus, pateikdama skaidrią alternatyvą pagrindiniams varikliams suasmeninti sunkumus.
Tai taip pat numatytasis pasirinkimas keliose į privatumą orientuotos naršyklės, tokios kaip „Privatumo naršyklė“, ir yra integruota į „Bly Mon Moon“, „SerenityOS“ ir „Kagi“ paiešką.
Kas skatina pamainą?
Šis judėjimas nėra susijęs tik su reklamų pabėgimu ar vengimo stebėjimo įrenginiais, bet ir valdymo atgavimu.
AI varomi įrankiai, tokie kaip „ChatGPT“, „Google“ AI apžvalgos ir „Bing AI“, keičia paiešką, labiau pasikliaudami vartotojų duomenimis nei bet kada.
Kai AI tampa labiau integruota į paieškos sistemas, privatumas tampa pagrindiniu diferenciacijos tašku.
Tuo pat metu sustiprėja reguliavimo slėgis. Vyriausybės vėl verčiasi naudoti nepatikrintus duomenis, pradedant GDPR ir Skaitmeninių paslaugų įstatymu Europoje ir baigiant siūlomu Amerikos privatumo teisių įstatymu.
Tikimasi, kad iki 2024 m. Pabaigos šiuolaikiniai duomenų apsaugos įstatymai apims tris ketvirtadalius pasaulio gyventojų, atspindinčius visame pasaulyje griežtesnes apsaugos priemones.
Privatumo paieškos variklių optimizavimas
Norėdami optimizuoti pirmuosius privatumo paieškos sistemas, tokias kaip „Swisscows“ ir „StartPage“, rinkodaros specialistai turi pergalvoti savo strategijas.
Standartinė SEO taktika, kuri labai priklauso nuo vartotojo elgesio stebėjimo, nelaiko gerai, kai suasmeninimas yra ribotas.
Vietoj to, dėmesys pereina prie gilesnio auditorijos supratimo, kokių klausimų jie užduoda, kaip jie juos frazuoja, ir jų paieškų ketinimas.
Sukurti turinį, kuris tiesiogiai atsako į realius vartotojo poreikius, palaiko intuityvią svetainės struktūrą ir vartojant kalbą, kuri aiškiai atspindi paieškos ketinimus, tapo pagrindiniu dėmesiu.
Be elgesio stebėjimo, „Insight“ turi būti iš šaltinių, tokių kaip paieškos duomenys vietoje, vartotojų apžvalgos, forumo pokalbiai ir tiesioginiai atsiliepimai.
Šioje erdvėje laimėjimas SEO reiškia mažiau apie tai, kaip žaidžia sistemą, ir daugiau apie praktinės, patikimos informacijos pateikimą tiesmukiškai.
Paieškos ateitis keičiasi
Tradicinės paieškos sistemos vis labiau apvyniojamos reklama ir AI. Vis dėlto privatumo pirmosios galimybės atsiranda kaip saugesnės ir etiškesnės alternatyvos.
Nesvarbu, ar tai yra „Swisscows“, įsipareigojusi turinio vientisumui, ar „StartPage“, teikiant „Google“ kokybės rezultatus be stebėjimo, šios platformos yra nauja kryptis, kurią formuoja labiau informuoti, privatumą sąmoningi vartotojai.
Daugiau išteklių:
Pateiktas vaizdas: Thapana_Studio/Shutterstock