
„Cloudflare“, „Cloud“ infrastruktūros tiekėjas, aptarnaujantis 20% žiniatinklio, antradienį paskelbė apie naujos rinkos, kuri permąstų svetainių savininkų ir AI kompanijų santykius, paleidimą – idealu suteikti leidėjams didesnę kontrolę jų turinio.
Praėjusiais metais „CloudFlare“ leidėjams paleido įrankius, skirtus spręsti siaučiantį AI vėžių augalų kilimą, įskaitant vieno paspaudimo sprendimą, skirtą blokuoti visus AI robotus, taip pat prietaisų skydelį, kad būtų galima pamatyti, kaip AI vėžiai lankosi jų svetainėje. 2024 m. Interviu „CloudFlare“ generalinis direktorius Matthew Prince teigė, kad „TechCrunch“ šie produktai padėjo pagrindą naujo tipo rinkoje, kurioje leidėjai galėjo paskirstyti savo turinį AI įmonėms ir būti kompensuoti.
Dabar „Cloudflare“ atgaivina tą rinką.
Tai vadinama „Pay už Crawl“, o „Cloudflare“ antradienį pradeda „eksperimentą“ privačioje beta versijoje. Eksperimento svetainių savininkai gali pasirinkti, kad AI nuskaitymai individualiai galėtų nuskaityti savo svetainę nustatytu greičiu – kiekvieno „nuskaitymo“ mikropuomomis. Arba svetainių savininkai gali pasirinkti leisti AI tikrinimo įrenginiams nemokamai nuvalyti savo svetainę arba užblokuoti jas. „Cloudflare“ teigia, kad jos įrankiai leis svetainių savininkams išsiaiškinti, ar tikrinimo įrenginiai nuskambėja savo svetainei AI mokymo duomenims, pasirodyti AI paieškos atsakymuose, ar kitais tikslais.

„Cloudflare“ rinka yra didelė idėja, kuri leidėjams galėtų pasiūlyti potencialų AI eros verslo modelį – ir tai taip pat pateikia „Cloudflare“ viso to centre. „Marketplace“ pasirodymas ateina tuo metu, kai naujienų leidėjai susiduria su egzistenciniais klausimais apie tai, kaip pasiekti skaitytojus, nes „Google Search“ srautas išnyksta, o AI pokalbių programos populiarėja.
Nėra aiškaus atsakymo, kaip naujienų leidėjai išgyvens AI epochoje. Kai kurie, pavyzdžiui, „The New York Times“, pateikė ieškinius technologijų įmonėms, kad jie mokytų savo AI modelius naujienų straipsniuose be leidimo. Tuo tarpu kiti leidėjai sudarė daugiametę pasiūlymus, norėdami licencijuoti savo turinį AI modelio mokymui ir jų turinį pasirodyti AI „chatbot“ atsakymuose.
Nepaisant to, tik dideli leidėjai sudarė AI licencijavimo sandorius, ir vis dar neaišku, ar jie teikia prasmingus pajamų šaltinius. „CloudFlare“ siekia sukurti patvaresnę sistemą, kurioje leidėjai gali nustatyti kainas savo sąlygomis.
Bendrovė antradienį taip pat paskelbė, kad naujos „CloudFlare“ sukurtos „CloudFlare“, pagal numatytuosius nustatymus, užblokuos visus AI tikrinimo įrenginius. Svetainių savininkai turės suteikti tam tikrus AI tikrinimo priemonių leidimą patekti į savo svetainę – „Cloudflare“ pakeitimas sako, kad kiekvienas naujas domenas suteiks „Numatytąjį valdymą“.
Keletas didelių leidėjų, įskaitant „Conde Nast“, „Time“, „The Associated Press“, „Atlantic“, „Adweek“ ir „Fortune“, pasirašė „CloudFlare“, kad užkirstų kelią AI tikrintojams pagal numatytuosius nustatymus, palaikydami platesnį bendrovės tikslą-„leidimus pagrįstą požiūrį į šlifavimą“.
Verslo modelis, kuriuo daugelis šių leidėjų rėmėsi dešimtmečiais, pamažu tampa nepatikimas. Istoriškai internetiniai leidėjai leido „Google“ nuskaityti savo svetaines mainais už persiuntimą „Google“ paieškoje, kuri perėjo į srautą į savo svetaines ir galiausiai, skelbimų pajamas.
Tačiau nauji „CloudFlare“ duomenys rodo, kad leidėjai AI epochoje gali sudaryti blogesnį pasiūlymą nei „Google“ paieškos eroje. Nors kai kuriose svetainėse CHATEGPT nurodo kaip pagrindinį eismo šaltinį, atrodo, kad taip nėra plačiai.
Šį birželį „Cloudflare“ teigia, kad „Google's Crawler“ savo svetaines 14 kartų pakėlė kiekvienam jiems pateiktam persiuntimui. Tuo tarpu „Openai“ tikrintojas surinko svetaines 17 000 kartų kiekvienam persiuntimui, o antropinės svetainės – 73 000 kartų kiekvienam siuntimui.
Tuo tarpu „Openai“ ir „Google“ kuria AI agentus, kurie yra skirti apsilankyti svetainėse vartotojų vardu, rinkti informaciją ir perduoti ją tiesiogiai vartotojams. Ateitis, kurioje šios priemonės yra pagrindinės, turi didžiulę įtaką leidėjams, kurie remiasi skaitytojais, lankančiais jų svetainėse.
„Cloudflare“ pažymi, kad „tikrasis darbo užmokesčio už nuskaitymą potencialas“ gali atsirasti „agento“ ateityje.
„Kas būtų, jei agentas mokawall galėtų veikti„ Network Edge “, visiškai programiškai? Įsivaizduokite, kad paprašykite mėgstamos gilių tyrimų programos, kuri padėtų susintetinti naujausius vėžio tyrimus ar teisinį trumpą informaciją, arba tiesiog padės jums rasti geriausią restoraną SOHO – ir tada suteikti tam agentui biudžetą išleisti geriausiu ir tinkamiausiu turiniu”, – teigė „CloudFlare“ tinklaraščio įraše.
Norėdami dalyvauti „Cloudflare“ eksperimentinėje rinkoje, AI įmonės ir leidėjai turi būti įsteigti su „CloudFlare“ paskyromis. Savo sąskaitose abi šalys gali nustatyti įkainius, kuriais norėtų nusipirkti ir parduoti leidėjo turinio „nuskaitymą“. „CloudFlare“ yra tarpininkas šiuose sandoriuose, apmokestindamas AI bendrovę ir paskirstant pajamas leidėjui.
„Cloudflare“ atstovas spaudai „Ripley Park“ sako, kad šiuo metu nėra jokių stabilių ar kriptovaliutų, susijusių su mokėjimu už nuskaitymą, nors daugelis teigė, kad skaitmeninė valiuta būtų tobula kažko panašaus.
„Cloudflare“ turgavietė atrodo kaip drąsi ateities vizija, kuriai reikia daug leidėjų ir AI kompanijų patekti į laivą. Vis dėlto nėra garantijos, kad leidėjai gaus nemažą sumą, ir įtikinančios AI firmos dalyvauti gali būti sunkios, atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu jos nemokamai kaupia turinį.
Nepaisant to, „Cloudflare“ atrodo kaip viena iš nedaugelio kompanijų, galinčių padaryti tokią rinką, kaip tai įvyks.