
Keturi buvę „Volkswagen“ vadovai pirmadienį gavo laisvės atėmimo bausmę už jų vaidmenį išmetamų išmetamųjų teršalų skandale, kuris iš esmės pakeitė Europos automobilių rinką. Verdiktas, priimtas po trejų metų teismo proceso Braunschweige, Vokietijoje, pažymėjo naujausią skyrių 10 metų trukmės sagoje, kuri pertvarkė žemyno santykius su dyzelino technologijomis.
Jensas Hadleris, kuris prižiūrėjo „Diesel Engine Vystymosi“, gavo griežčiausią ketverių su puse metų bausmę už tai, kad orkestro teisėjų organizavimui buvo vadinama „ypač rimtu“ sukčiavimu. Jo komanda įdiegė programinę įrangą, leidžiančią transporto priemonėms atpažinti išmetamųjų teršalų bandymus, laikinai padidindama taršos kontrolę patikrinimų metu, o likusį laiką nešvariai.
Skandalo poveikis buvo toli už korporatyvinių salonų ribų. Iki 2015 m. Dyzelinės transporto priemonės vadovavo daugiau nei pusei Europos automobilių rinkos, kurios buvo parduodamos kaip ekologiškos benzino alternatyvos. Šiandien šis skaičius žlugo iki 10% naujų automobilių pardavimų.
Visas reikalas taip pat pagreitino Europos perėjimą prie elektrifikavimo. Elektrinės transporto priemonės ir papildiniai hibridai dabar sudaro 25% naujų automobilių pardavimo, o pats „Volkswagen“ tapo pagrindiniu Europos EV gamintoju, balandžio mėnesį pardavinėdama tris kartus daugiau baterijų varomų automobilių nei „Tesla“, praneša „The New York Times“.