„OpenAI“, „ChatGPT“ įmonė, pristatė „SearchGPT“ prototipą, AI varomą paieškos programą.
Paleidimas sukėlė didelį susidomėjimą, todėl kilo diskusijos apie jos galimybes konkuruoti su Google.
Tačiau ankstyvieji tyrimai ir naudotojų atsiliepimai rodo, kad nors „SearchGPT“ žada, jis turi apribojimų ir jį reikia labiau patobulinti.
Ekspertai teigia, kad prieš metant iššūkį dabartiniams rinkos lyderiams, ją reikia toliau tobulinti.
Tyrimo akcentai SearchGPT privalumai ir trūkumai
SEO programinės įrangos įmonė SE Ranking atliko išsamią SearchGPT našumo analizę ir palygino ją su Google ir Bing.
Tyrimas parodė, kad SearchGPT paieškos rezultatai yra 73 % panašus į Bing, bet tik 46 % panašus į Google.
Įdomu, 26 % Domenų, reitinguojamų SearchGPT, nesulaukia jokio srauto iš „Google“, o tai rodo, kad svetainėse, kurios stengiasi įgyti trauką, yra galimybių.
Tyrimas išryškino kai kurias pagrindines SearchGPT funkcijas, įskaitant:
- Galimybė apibendrinti informaciją iš kelių šaltinių. Pateikite pokalbio sąsają paieškoms patikslinti. Vartotojo patirtis be skelbimų.
- Tačiau tyrime pastebėta, kad „SearchGPT“ trūksta „Google“ paieškos rezultatų įvairovės ir gylio, ypač navigacinėms, operacinėms ir vietinėms paieškoms.
- Tyrimas taip pat parodė, kad SearchGPT teikia pirmenybę autoritetingoms, nusistovėjusioms svetainėms, o atgalinės nuorodos yra svarbus reitingavimo veiksnys.
Aplink 32 % visų SearchGPT rezultatų buvo iš žiniasklaidos šaltinių, o jų skaičius padidėjo iki daugiau 75 % su žiniasklaida susijusiems klausimams.
„SE Ranking“ pažymi, kad „SearchGPT“ reikia patobulinti teikiant naujausias naujienas, nes kai kurie naujienų rezultatai buvo pasenę.
„The Washington Post“ pranešė apie naudotojų patirtį ir apribojimus
„Washington Post“ apklausė kelis pirmuosius „SearchGPT“ testuotojus ir pateikė prieštaringų atsiliepimų.
Kai kurie vartotojai gyrė įrankio apibendrinimo galimybes ir manė, kad jis yra naudingesnis nei „Google“ AI sukurti atsakymai į tam tikras užklausas.
Tačiau kitiems „SearchGPT“ sąsaja ir rezultatai buvo mažiau įspūdingi nei mažesnių konkurentų, tokių kaip „Perplexity“.
Straipsnyje taip pat buvo akcentuoti atvejai, kai SearchGPT pateikė neteisingą arba „haliucinuotą“ informaciją – problemą, kuri kankino kitus AI pokalbių robotus.
Nors SE reitingo tyrimas apskaičiavo, kad mažiau nei 1 % paieškų pateikė netikslius rezultatus, „The Washington Post“ teigia, kad yra daug ką tobulinti.
Straipsnyje taip pat pabrėžiamas „Google“ pranašumas tvarkant apsipirkimą ir vietines užklausas, nes turi prieigą prie specializuotų duomenų, kurių gavimas gali būti brangus.
Žvilgsnis į ateitį: „OpenAI“ paieškos GPT planai ir galimas poveikis rinkai
„OpenAI“ atstovė Kayla Wood atskleidė, kad bendrovė planuoja integruoti geriausias SearchGPT savybes į „ChatGPT“, galbūt sustiprindama populiariojo kalbos modelio galimybes.
Paklaustas apie galimybę įtraukti skelbimus į „SearchGPT“, Wood teigė, kad „OpenAI“ verslo modelis pagrįstas prenumerata, tačiau nenurodė, ar „SearchGPT“ bus siūloma nemokamai, ar kaip „ChatGPT“ prenumeratos dalis.
Nepaisant įspūdžių, susijusių su SearchGPT, „Google“ generalinis direktorius Sundaras Pichai neseniai pranešė apie nuolatinį bendrovės paieškos pajamų augimą, o tai rodo, kad „Google“ gali išlaikyti savo dominuojančią padėtį net ir atsiradus naujiems AI pagrįstiems paieškos įrankiams.
Top Takeaways
Nepaisant dabartinių apribojimų, „SearchGPT“ gali sutrikdyti informacijos paiešką internete. Kadangi OpenAI kartojasi pagal vartotojų atsiliepimus, jo poveikis gali labai išaugti.
Integravus geriausias SearchGPT funkcijas į ChatGPT, būtų galima sukurti galingesnį informacijos paieškos įrankį. Siūlomas prenumeratos modelis kelia klausimų dėl konkurencijos su nemokamomis paieškos sistemomis ir vartotojų priėmimo.
Nors „Google“ paieškos pajamos ir specializuotas užklausų tvarkymas išlieka stiprios, „SearchGPT“ galėtų išsiskirti savo nišoje. Abu gali egzistuoti kartu, tenkindami skirtingus vartotojų poreikius.
Kad „SearchGPT“ tikrai konkuruotų, „OpenAI“ turi spręsti tikslumo problemas, išplėsti užklausų galimybes ir nuolat tobulėti, atsižvelgiant į vartotojo įvestį. Tai galėtų tapti perspektyvia alternatyva tradicinėms paieškos sistemoms, kurios nuolat tobulėja.
Teminis vaizdas: Robertas būdas/Shutterstock